Companii

Cosmin Cârstea, CEO, DP World Constanţa & DP World Logistics România: Jumătate de milion de containere trec prin terminalul nostru în fiecare an şi noi putem să dublăm această valoare

Videoconferinţa ZF Cei mai mari jucători din economie

Cosmin Cârstea, CEO, DP World Constanţa & DP World...

Autor: Ramona Cornea

23.06.2021, 11:33 1121

Cosmin Cârstea, CEO al DP World Constanţa & DP World Logistics România, companii care fac parte din  DP World, unul dintre cei mai mari operatori portuari din lume, afirmă că prin terminalul companiei trec 500.000 de containere în fiecare an, iar compania poate să dubleze această valoare.

”Tranportul de marfă este mai rapid prin portul Constanţa, dar noi nu suntem buni în a ne promova. Noi putem dubla de mâine capacitatea de marfă transportată. Jumătate de milion de containere trec prin terminalul nostru în fiecare an şi noi putem să ajungem la 1 milion. În 2007 – 2008 am atins un record – am operat 1,2 milioane de containere. Piaţa s-a schimbat. Din 500.000 de containere, 99% vin în România. Am putea să facem business la o scară mai largă. Olanda importă foarte mult, iar portul din Rotterdam este unul dintre cele mai mari din Europa pentru că are o piaţă de desfacere care se duce în Germania, Ţările de Jos şi poate şi Austria”, a declarat Cosmin Cârstea  în cadrul videoconferinţei ZF Cei mai mari jucători din economie.

Ce a mai declarat Cosmin Cârstea:

 

·         Am avut o rezilienţă mare. Cel puţin noi, în sectorul nostru de activitate, în Portul Constanţa, am reuşit să rămânem deschişi, să operăm în continuare şi am contribuit astfel la continuitate fluxului de aprovizionare. Ne-am adaptat mai repede decât ne-am fi aşteptat.

 

·         Pandemia ne-a afectat şi pe noi în martie-aprilie, dar accentul a fost pus pe adaptabilitate. Fluxurile de mărfuri s-au redus, fluxurile de marfă sunt mai mici decât anul trecut.

 

·         Noi putem să transmitem. Faţă de Burgas, porturile din Bulgaria, avem o capacitate mult mai mare, infrastructura este mai bine pusă la punct. Coridorul feroviar nu este atât de eficient ca al nostru, iar noi avem şi Dunărea.

 

·         Ne-am planificat o investiţie în crearea unui terminal intermodal în Ardeal, în zona Aiud pentru orice sector al industriei. Ne propunem să operăm mărfuri care se pot containeriza, dar putem să operăm foarte bine şi trailere, prelate, camioane, adică unităţi care se pot pune pe tren şi se pot transporta pe distanţe foarte mari.

 

·         Lucrăm la un terminal şi în Moldova, mai ales că podul de la Brăila ne va ajuta, va conecta Dobrogea cu Moldova foarte repede. Toate investiţiile propuse în următorii doi ani se ridică la peste 50 mil.euro.

 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO