Companii

Cosmin Mălureanu, director general Ascendia: Să accesezi din camera ta de ‘holospaţiul’ orice loc din spaţiul cunoscut, să mergi în deplasări virtuale cu clasa … acesta este viitorul

Cosmin Mălureanu, director general Ascendia: Să...

Autor: Georgiana Călin

11.03.2017, 20:22 513

Digitalizarea educaţiei acoperă un spectru mai larg, atât în ceea ce ţine de hardware, cât şi de software, spune directorul Ascendia. În opinia sa, aspectul legat de partea de hardware se va rezolva, probabil, de la sine, prin scăderea considerabilă a preţurilor tabletelor şi a infrastructurii de broadband, însă şi profesorii trebuie să fie dornici şi în pas cu tot ceea ce este nou în educaţie. Putem spune, aşadar, că există două elemente principale care pot încetini sau accelera progresul: profesorii şi dotările moderne.

O singură clasă de calculatoare într-o unitate de învăţământ nu este suficientă - trebuie să existe câte un device (tabletă sau laptop) pentru fiecare utilizator, iar şcoala trebuie să aibă o infrastructură „smart”, care să ofere acces la internet, mecanisme de monitorizare şi management etc., punctează Mălureanu.

Cosmin Mălureanu, director general Ascendia, consideră că profesorii trebuie încurajaţi şi instruiţi să accepte noutatea în mod pragmatic, nu doar pe hârtie. „Trebuie să ne gândim la copii ca fiind nişte consumatori cărora trebuie să le oferim lucruri de calitate pentru a putea evolua competitiv”, spune el.

Dar ca să putem evolua trebuie să dezvoltăm produse din ce în ce mai bune şi mai moderne, iar educaţia să devină, cu adevărat, o prioritate naţională.  „Aşadar, pentru a avea copii adaptaţi viitorului, ei trebuie să folosească tehnologiile prezentului în procesul de educaţie, nu pe cele ale trecutului! Software-ul educaţional este indubitabil o componentă-cheie a educaţiei moderne”, consideră directorul Ascendia. 

Citiţi continuarea în Business Magazin

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO