Companii

Costică Mişaca, Sphera Franchise Group: Lucrăm cât se poate de mult cu producători locali, peste 80% - 90% din volumul cărnii de pui provine din România, de la producători locali

ZF ESG Summit 2024

 Costică Mişaca, Sphera Franchise Group: Lucrăm cât...

Autor: Ramona Cornea

15.05.2024, 14:05 105

Grupul Sphera, operatorul lanţurilor de restaurante KFC, Pizza Hut şi Taco Bell în România, se îndreaptă spre producătorii locali pentru materiile prime folosite în restaurantele sale, astfel că peste 80% - 90% din volumul cărnii de pui provine de la producători locali din România, susţine Costică Mişaca, ESG director,  Sphera Franchise Group.

„Noi, la nivel grup, lucrăm cât se poate de mult cu producători locali. Peste 80% - 90% din volumul cărnii de pui provine din România, de la producători locali. Mai mult decât atât, avem produsele fresh, vegetale, de la producători din România, la fel şi tot ce înseamnă băuturi. Avem totuşi câteva produse pe care nu le putem lua de la nivel local pentru că nu există furnizori, aici aş aminti cartofii congelaţi. Deşi suntem cultivatori de cartofi, în România nu avem procesatori care să ofere această calitate de care noi avem nevoie. Dar în mare parte producătorii sunt locali şi ne îndreptăm spre producători locali”, a spus el în cadrul evenimentului ZF ESG Summit 2024.

Ce a mai declarat Costică Mişaca în cadrul evenimentului ZF:

• Noi suntem cel mai mare group din industria de food services din România, operăm restaurante cu renume internaţional.

• Dacă vorbim despre investiţii şi zona de sustenabilitate, nu am început acum, în aceşti ani în care se vorbeşte despre ESG, ci mult mai demult, putem spune că atunci când am lansat brandurile în România, acum 30 de ani.

• Grupul nostru şi-a implementat strategia de sustenabilitate în România încă din 2018, atunci când nu se vorbea despre ESG, nu ştia nimeni ce înseamnă de fapt şi discutam doar despre elemente de CSR şi poate acţiuni sustenabile.

• Dacă discutăm specific despre ESG şi ce înseamnă din punctul de vedere al grupului din care fac parte, sunt două elemente: primul este strategia grupului şi ce este important pentru noi, pentru businessul nostru, iar al doilea este ce este important din punctul de vedere al reglementărilor în vigoare şi cum ne aliniem noi la toate aceste reglementări. Suntem un grup listat la BVB şi avem obligaţii referitoare la alinierea la aceste legislaţii.

• Avem obligaţii faţă de investitorii noştri de la Bursă în ceea ce priveşte guvernanţa corporativă, transparenţa tuturor lucrurilor pe care le facem. Suntem evaluaţi de agenţii de rating, în ultimii doi ani suntem evaluaţi cu un risc scăzut de agenţiile de rating, ceea ce confirmă eforturile noastre din ultimii ani.

• Pe investiţii, grupul nostru a alocat anul acesta un buget de aproximativ 69 mil. lei pe tot ce înseamnă dezvoltarea grupului, iar o parte din el se va duce către remodelarea restaurantelor existente, către digitalizare. Operăm peste 160 de restaurante la nivel regional, în România, Italia şi Republica Moldova.

• Noi suntem un business care se bazează pe oameni, avem în jur de 5.000 de angajaţi în restaurantele noastre. Ne bazăm pe oameni şi investim constant în partea de social, atât când vine vorba despre recrutare şi retenţia angajaţilor, dar vorbim şi despre satisfacţia lor şi starea lor de bine.

• Unui furnizor mai mic i-aş sugera în primul rând să aibă curaj. Noi avem o relaţie foarte apropiată cu toţi furnizorii cu care lucrăm, îi consiliem astfel încât să poată deveni un furnizor. Dacă vorbim despre ESG, vorbim despre investiţii. Toată lumea trebuie să facă investiţii, unele care nu se pot recupera într-un timp foarte scurt. Dar ei trebuie să fie competitivi, să facă business şi peste 5-10 ani, când lucrurile vor fi mult mai clare în toată Europa.

• În momentul de faţă este foarte greu, să nu uităm că businessul nostru în România este relativ tânăr, avem doar puţin peste 30 de ani de la Revoluţie. Deci companiile mici trebuie să aibă curaj şi poate şi puţină viziune.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO