♦ În umbra celor mari s-au dezvoltat şi multiple alte afaceri care au ajuns între timp la 5-10 sau chiar 15 unităţi ♦ Sara Pretzel, Crosta, Patiseria Tineretului şi Simigeria Ioan sunt doar câteva exemple dintr-o piaţă extrem de efervescentă.
Cei mai extinşi patru actori de pe piaţa covrigăriilor din România, respectiv reţelele Luca, Petru, Matei şi Gigi, au împreună mai bine de 250 de simigerii şi afaceri de peste 750 milioane de lei, arată calculele ZF pe baza datelor de pe site-urile companiilor şi de pe site-ul Ministerului de Finanţe. Astfel, ei conduc detaşat clasamentul pe o piaţă estimată de ZF la 1 mld. lei, o piaţă care continuă să crească.
Fiecare dintre aceste firme şi-a majorat businessul anul trecut, ritmul ajungând chiar la peste 40%, o dovadă că acest tip de afacere proliferează în această perioadă, marcată de inflaţie ridicată şi de un comportament mai prudent al românilor când vine vorba de cheltuieli.
În vremuri dificile, românii renunţă la a mai ieşi la fel de mult în oraş, însă continuă să cumpere produse de patiserie ori covrigi, bunuri care sunt considerate drept o alternativă mai ieftină la o masă (la restaurant).
Totuşi, şi acest produs s-a scumpit puternic în ultimii ani.