Companii

Cramele Prahova se inscriu in cursa pentru consumatorul roman

14.10.2002, 00:00 60

Producatorul de vinuri Cramele Prahova, detinut de compania britanica Halewood, a lansat o campanie de promovare a marcilor sale si pe piata romaneasca, de jumatate de milion de dolari, dupa ce pana acum s-a orientat mai mult pe exporturi. Campania se inscrie in tendinta evidenta a producatorilor interni de vinuri de a-si promova marcile prin investitii de sute de mii de dolari in publicitate.

Investitiile in imaginea vinurilor romanesti au inceput sa-si faca simtita prezenta mai ales din anul trecut, cand Vie Vin Murfatlar si Jidvei au dat tonul competitiei, investind peste 950.000 de dolari, respectiv 600.000 de dolari, la rate card (fara discount-uri), in promovarea marcilor proprii.
Prin campania lansata, estimata la 500.000 de dolari la rate card, Halewood va fi printre primele cinci companii care investesc in imagine in acest an, spune Mihai Chitic, directorul comercial al societatii la care Halewood este actionar majoritar in Romania, Cramele Prahova.
Halewood este una dintre companiile straine care au investit in industria vinurilor din Romania, dominata de sectorul de stat inainte de 1989.  Alte investitii straine in sector au mai facut compania franceza SERVE, firma germana Carl Reh Winery, precum si o alta companie britanica, Transilvanian Vinters Ltd. Primele trei companii de pe piata interna, din punctul de vedere al cantitatilor vandute, Vincon Vrancea, Vie Vin Murfatlar si Jidvei sunt detinute de investitori privati din Romania.
"Marcile promovate in aceasta campanie au depasit demult testul exigent al consumatorilor de pe pietele externe si speram sa prinda si la clientii nostri din Romania", a adaugat Chitic. Soiurile de vin promovate de Cramele Prahova sunt Merlot, Pinot Noir, Cabernet Sauvignon, Merlot Rose, Feteasca Neagra, Sauvignon Blanc, Chardonnay si Pinot Gris.
Unul dintre obiectivele campaniei vizeaza, de altfel, o crestere cu cateva procente a ponderii vanzarilor pe piata interna a marcilor Prahova Valley in acest an, de la 32% anul trecut.
Compania vrea sa incurajeze consumul de vinuri rosii, in care este specializata. "Regiunea in care producem noi vinurile, Dealu Mare, se aseamana foarte mult din punct de vedere al conditiilor climaterice si de sol cu podgoriile din Bordeaux si de accea cred ca putem oferi vinuri rosii cel putin la acelasi nivel calitativ", sustine Chitic.
Potrivit acestuia, piata romaneasca se va alinia treptat la tendintele manifestate pe pietele occidentale, unde consumul de vin rosu a ajuns la o pondere de 75% din totalul vinurilor consumate, fata de 20-25% in Romania.
"Este un fapt cunoscut ca la noi vinurile albe, care au o proportie de peste 60% in consum, pot fi usor viciate din punctul de vedere al gustului", a mai spus directorul comercial de la Cramele Prahova.
In Romania, compania ocupa locul opt din punctul de vedere al cantitatilor de vin produse si locul zece in ceea ce priveste volumele vandute. "Suntem cel mai mare exportator de vin la sticla din Romania in ultimii trei ani, iar anul trecut valoarea livrarilor pe pietele externe a atins suma de 3,8 milioane dolari", a mai spus Chitic.
Din cifra de afaceri realizata anul trecut, de 6,5 milioane dolari, o pondere de aproape 70% a rezultat din exporturi, cea mai mare parte a acestora fiind directionate catre Marea Britanie. "90% din vinurile romanesti care ajung in Marea Britanie provin de la Cramele Prahova", precizeaza directorul comercial al companiei.
Pentru acest an, cifra de afaceri este estimata sa ajunga la 6,8 milioane de dolari la sfarsitul anului, in crestere cu  5% fata de anul trecut. "Profitul a fost, anul trecut, destul de mic, de trei miliarde de lei (100.000 $) si cred ca in acest an va fi la fel. Halewood a investit, din 1999, peste sapte milioane de dolari in societate", a precizat Chitic.
Halewood Romania Vinuri SRL a cumparat, in 1999, societatea Vinalcool Prahova, pe care a transformat-o ulterior in Cramele Prahova SA.
Printre centrele de productie ale companiei se afla Tohani, Mizil, Ceptura, Urlati si Valea Calugareasca. Productia medie anuala de vin se ridica la 60.000 de hectolitri.
Halewood International, specializata in productia si comertul de bauturi, este prezenta in peste 20 de tari cu mai mult de 2.000 de angajati si inregistreaza vanzari anuale de peste 485 milioane de dolari.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO