Companii

Cramele Recaş mizează pe o creştere de minimum 3% anul viitor

Cramele Recaş mizează pe o creştere de minimum 3% anul viitor

Autor: Ioana David

06.11.2011, 13:47 319

Cramele Recaş, unul dintre principalii producători de vin de pe piaţa locală, este în curs de finalizare a celor două variante de buget pentru anul 2012 cu care va lucra, iar varianta pesimistă ia în calcul un curs de 5 lei pentru un euro. Aceasta este cea mai pesimistă prognoză de curs pe care o companie o face publică pentru 2012, în condiţiile în care estimările analiştilor pentru curs sunt de circa 4,3-4,4 lei.

"Aceste date (bugetul - n.red.) vor fi definitivate în cursul lunii noiembrie, probabil vom alege soluţia de anul trecut de a merge pe două scenarii, unul realist, cu un curs de 4,4-4,6 (lei/euro - n.red.) şi creştere de peste 10%, şi unul pesimist, de 5,0 lei/euro şi o creştere de 3 - 5%. În special evoluţia cursului de schimb este foarte importantă pentru noi deoarece avem parteneri externi de la care achiziţionăm sticle, etichete, dopuri, cât şi pentru că suntem importatori de vinuri pentru 10 parteneri", a spus Ciprian Roşca, directorul comercial al Recaş. Producătorul de vin a înregistrat în primele nouă luni din 2011 vânzări de peste 11 mil. euro, în creştere cu circa 15% faţă de intervalul similar din 2010.

Producătorul de vin Cramele Recaş a înregistrat în primele nouă luni ale acestui an vânzări de peste 11 mil. euro, în creştere cu aproximativ 15% comparativ cu intervalul similar din 2010 şi peste targetul iniţial care prevedea un plus de 10%. Aceste cifre se referă la cifra de afaceri consolidată pe grup, care include firmele Cramele Recaş Prod, care administrează plantaţia de viţă-de-vie, Cramele Recaş SA, care îmbuteliază şi Cramele Recaş Group, care gestionează segmentul de marketing şi vânzări.

Printre factorii care au determinat creşterea afacerilor Ciprian Roşca, directorul comercial al Recaş, a amintit creşterea numărului de unităţi din retailul modern şi a exporturilor.

"Focalizarea pe principalele luni de business a determinat creşterea afacerilor. O mai bună activitate a reţelei de distribuitori naţionali, în HoReCa (hoteluri, restaurante - n.red.) şi retailul tradiţional, uşoara creştere a numărului de unităţi din retailerul modern şi a reţelei de magazine partenere până la 130, intrând pentru prima oară şi în zona Moldova (…) Creşterea cantităţilor livrate la export", a spus Roşca.

Compania are în portofoliu branduri precum Schwaben Wein, Castle Rock, Frunza (în retail) sau Cocoşul, La Putere, Sole, Solo Quinta, Cuvee Uberland (produse premium în Ho- ReCa şi magazine specializate). Preţul mediu al vinurilor Recaş în retail este de 12-13 lei, în timp ce în HoRe- Ca ajunge la 52 lei pe sticlă.

Poate ajunge cursul la 5 lei pentru un euro?

Anul acesta, compania a avut două scenarii de buget, iar anul viitor va fi aplicată aceeaşi strategie. Cu toate acestea, bugetul pentru 2012 umează să fie definitivat în cursul acestei luni.

"Probabil vom alege soluţia de anul trecut de a merge pe două scenarii, unul realist, cu un curs de 4,4 - 4,6 lei/euro şi o creştere mai mare de 10%, şi unul pesimist, de 5,0 lei/euro şi creştere de 3 - 5%. În special evoluţia cursului de schimb este foarte importantă pentru noi deoarece avem parteneri externi de la care achiziţionăm sticle, etichete, dopuri, precum şi pentru că suntem importatori de vinuri pentru 10 parteneri", a mai spus Roşca.

Compania importă şi vinuri precum Masi, Planeta, Piccini (Italia), Robert Mondavi (California), Louis Latour (Burgundia), dar şi altele.

Atenţi la segmentul de preţ "uşor peste medie"

Compania este interesată de achiziţia de suprafeţ e cu viţă-de-vie, şi spune că şi în trecut a făcut astfel de preluări.Totodată, pentru portofoliul de produse, este interesată de segmentul "uşor peste medie".

"În anul 2012 ne propunem să finalizăm procesul de implementare în piaţă a portofoliului de produse, cu accent pe segmentul de preţ cuprins între 14 şi 25 lei/sticlă, care va acoperi segmentul de cumpărători cu venituri uşor peste medie", a mai spus Roşca.

Cu toate acestea, proiectul anunţat va avea loc în 2012, considerat de reprezentantul companiei delicat pentru români.

"Optimistele creşteri economice pentru 2012 de 3,8 - 4% au fost revizuite spre 1,1-2% dacă deficitul bugetar se pare că trebuie să fie sub 3%, în schimb convulsiile datorate tulburărilor externe nu pot fi nici măcar estimate, ca şi influenţa asupra mediului socioeconomic", a precizat Roşca. Cramele Recaş este o afacere de familie în care, pe lângă britanicii Philip Cox (care are 15% din acţiuni) şi soţia sa Elvira Cox (14,99%) mai investesc şi alţi 10 antreprenori români.

Companiile din industria vinului vor intra în anul 2012 cu o recoltă bună după ce producţia de vin a fost estimată anul acesta la circa 6,5 mil. hectolitri, cu 30% mai mult comparativ cu 2010, potrivit datelor Patronatului Naţional al Viţei şi Vinului (PNVV).

Analiza perioadei 2007- 2011 arată că 2011 este al doilea an din punctul de vedere al volumelor realizate, fiind depăşit de cantitatea înregistrată în 2009, an luat ca referinţă în industria vinului.

Piaţa totală a vinului era estimată la aproximativ 350 milioane euro, iar concurenţii Recaş sunt Murfatlar, Vincon, Cotnari, Halewood, Tohani, Jidvei şi alţii.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO