Companii

Creşterea economică se va vedea şi în dezvoltarea bricolajului. „Este o piaţă tânără, abia a împlinit 13 ani“

Creşterea economică se va vedea şi în dezvoltarea...

Autor: Ioan Dornescu

22.07.2015, 20:22 418

Bricolajul a fost poate unul dintre cele mai animate sectoare din piaţa locală de construcţii în ultimii doi ani, având în vedere că au existat mai multe tranzacţii de preluare a unor reţele de magazine sau chiar şi exituri. Jucătorii din piaţa de profil, care mizează în special pe renovări şi investiţii private, întrevăd la orizont noi creşteri pentru acest sector pe care activează peste 120 de magazine, după ce anul trecut a existat de asemenea un avans uşor.

Datele companiei de cercetare InterBiz Research & Consulting arată că piaţa de DIY (do-it-yourself) s-a ridicat la 1,4 miliarde euro anul trecut, în creştere cu 6%. Din totalul vânzărilor, aproape 70% sunt produse care au legătură cu piaţa de construcţii şi instalaţii, restul re­prezentând decora­ţiuni, mobilă, textile, elec­tronice şi produse auto. Pentru acest an, InterBiz se aşteaptă un avans de 4% al vânzărilor, până la 1,45 miliarde euro.

„Piata materialelor de construcţii s-a ridicat la 5,9 mld euro (preţ furnizor) în 2014, din care numai 14% din vânzări se fac prin intermediul reţelelor moderne de bricolaj. Potrivit calculelor InterBiz, în România suprafaţa totală de depozitare şi vânzare a retailerilor de materiale de construcţii se ridică la aproximativ 14,5 milioane mp, din care 2,9 mil. mp aparţine firmelor specializate în comerţul cu amănuntul, restul de 11,6 milioane de metri pătraţi aparţinând distribuitorilor (comerţ en-gros)“, arată compania de cercetare.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO