Comerţul online, aflat pe un trend ascendent în ultimii ani, a înregistrat creşteri majore anul trecut pe fondul faptului că pandemia i-a determinat pe oameni să comande îşi achiziţioneze mai multe produse online. Industria de curierat, unul dintre câştigătorii acestei crize, a fost nevoită să facă faţă volumelor mari înregistrate anul trecut, care au adus creşteri semnificative ale afacerilor.
Piaţa locală de curierat se apropie de 5 mld. lei pe fondul creşterii comerţului online, conform estimărilor ZF pe baza datelor din piaţă.
„Tendinţa de creştere a e-commerce-ului se va păstra şi în 2021, iar pentru România credem că există un mare potenţial şi vom vedea tot mai multe afaceri online care vor dori să se dezvolte la nivel internaţional“, spune Oana Mandicescu, director comercial al DHL Express România, una dintre cele mai mari companii de curierat.
Companii precum FAN Courier, Urgent Cargus, DHL şi GLS au înregistrat creşteri ale afacerilor de circa 20% pentru anul trecut. Dar au existat şi dublări ale afacerilor, cum a fost cazul companiei de curierat Sameday, controlată de eMAG.
Dacă în anul 2021 trendul se va menţine pozitiv, valoarea pieţei locale ar putea depăşi 5 mld. lei, mergând chiar către afaceri cumulate de 5,5 mld. euro.