Companii

Cristian Preotu, proprietarul Comtesse du Barry, vrea să vândă vinuri româneşti europenilor şi merge cu un magazin de delicatese la Viena

Cristian Preotu are o experienţă de circa 12 ani în domeniul gastronomiei şi al vinurilor, iar în 2006 a deschis primul magazin Comtesse du Barry

Cristian Preotu are o experienţă de circa 12 ani în domeniul gastronomiei şi al vinurilor, iar în 2006 a deschis primul magazin Comtesse du Barry

Autor: Cristina Roşca

09.08.2016, 00:00 666

Omul de afaceri Cristian Preotu, care deţine împreună cu soţia sa Maria mai multe businessuri în domeniul gastronomiei printre care şi magazinele Comtesse du Barry, vrea să continue expansiunea peste graniţele ţării, primul pas fiind un magazin de delicatese la Viena.

Magazinul va purta tot bran­dul Comtesse du Barry şi va fi deschis în sistem de fran­ci­ză. Un al doilea plan al an­tre­pre­norului este înce­pe­rea distribuţiei de vinuri româneşti în Franţa.

Astfel, omul de afaceri va merge în sens invers cu businessul după ce acum mai bine de un deceniu a început să distribuie vinuri franţuzeşti în România. „Pe distribuţia de vinuri franţuzeşti în România avem o cotă de piaţă de circa 45%. Distribuim şi vinuri din Italia, Australia sau SUA, însă acestea re­prezintă doar 25% din portofoliu, restul sunt cele din hexagon“, explică Preotu. Busi­nes­sul construit de antreprenorii locali are mai multe divizii - una de distribuţie de vinuri şi produse de gastronomie precum ceai sau cio­colată, una de retail şi o alta de res­taurante.

Astfel, prin divizia de dis­tribuţie, ce are afaceri de circa 1 milion de euro anual, fa­milia Preotu li­vrea­ză vinuri către retaileri pre­cum Mega Image (20 din­tre magazinele compa­niei), Metro Cash & Car­ry, Selgros sau Real.

Pe lista de clienţi se mai gă­sesc şi circa 40 de restau­rante din Bucureşti şi alte câteva din ţară.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO