Companii

Cristian Stancu, Primola: Regandim distributia si lansam produse pentru a diminua sezonalitatea vanzarilor

Cristian Stancu, Primola: Regandim distributia si lansam produse pentru a diminua sezonalitatea vanzarilor

Cristian Stancu, managerul de marketing al Supreme Chocolat: Canicula nu afecteaza doar consumul, ci si distributia ciocolatei, pentru ca retailul traditional nu asigura conditii optime de pastrare a produselor de ciocolata.

24.07.2007, 18:48 453

Cristian Stancu, managerul de marketing al Supreme Chocolat, spune ca focusul pe retailul modern si lansarile din perioada verii vizeaza diminuarea fluctuatiilor de vanzari generate de temperaturile mari, in contextul in care vara consumatorii renunta la ciocolata in favoarea altor produse.
Supreme Chocolat, producatorul ciocolatei Primola, a inregistrat o crestere a vanzarilor de aproximativ 5% in primul semestru al anului fata de aceeasi perioada din 2006, ritm de circa doua ori mai mic decat evolutia pietei tabletelor de ciocolata.
Pe piata locala a ciocolatei, vanzarile de tablete au inregistrat un avans de 8,2% in volum si de 11,4% in valoare, in perioada decembrie 2006 - mai 2007 fata de acelasi interval de anul trecut, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei Nielsen. Managerul Supreme Chocolat anticipeaza insa o evolutie mai modesta a pietei in lunile de vara.
"Vara, indiferent de concentrarea eforturilor de vanzari si comunicare ale companiilor de pe piata, consumul de ciocolata este afectat de temperaturile mari. Bussinessul de ciocolata are un aspect sezonier destul de puternic", afirma Cristian Stancu.
Vanzarile de ciocolata de pe piata scad in perioadele cu temperaturi mari, consumatorii orientandu-se mai mult spre bauturi racoritoare si inghetata si mai putin spre dulciuri.
Pentru a diminua fluctuatiile de vanzari in sezonul estival, producatorii lanseaza sortimente noi de ciocolata, concepute special pentru consumul in perioada verii. Companiile renunta astfel la cacao in favoarea ciocolatei albe sau a cremei de lamaie.
"Am lansat pe piata trei sortimente de vara la sfarsitul lunii mai, doua dintre ele fiind aceleasi ca si anul trecut si unul nou, cu crema de ice tea", precizeaza Stancu.
Sezonul estival genereaza schimbari si la nivelul distributiei produselor pe baza de ciocolata, tot datorita temperaturilor mari.
"Canicula nu afecteaza doar consumul, ci si distributia ciocolatei, pentru ca retailul traditional nu asigura conditii optime de pastrare a produselor de ciocolata, sau macar apropiate, ca in cazul retailerilor moderni".
Astfel, Supreme Chocolat mizeaza in prezent pe vanzarile in lanturile de supermarketuri, hipermarketuri sau magazine cash& carry de pe piata locala.
"Accentul in aceasta perioada pe comunicarea si vanzarea pe canalele moderne, cu conditii de pastrare ce nu afecteaza ciocolata, este a doua modalitate prin care incercam sa diminuam sezonalitatea vanzarilor", explica managerul Supreme.
Producatorul de dulciuri Supreme Chocolat detine brandurile de ciocolata Primola, Anidor, Novatini, pozitionate pe segmente diferite de pret, si biscuitii dulci Ulpio. Compania si-a planificat extinderea pe piata din Bulgaria in acest an, cand va incheia parteneriate cu mai multi distribuitori bulgari.
Pe termen mai lung, Supreme vizeaza o prezenta pe pietele externe din regiune.
Compania a investit anul trecut aproximativ 3 mil. euro in fabrica de ciocolata detinuta in Bucuresti, vizand automatizarea liniilor de productie. Unitatea de productie a ciocolatei Supreme are in prezent o capacitate de 7.000-7.500 de tone pe an, potrivit datelor companiei. Vanzarile de tablete de ciocolata in Romania, principalul segment de piata pe care activeaza Supreme Chocolat, au inregistrat anul trecut o stagnare la nivelul din 2005, conform estimarilor companiei. Astfel se explica scaderea cifrei de afaceri Supreme Chocolat anul trecut cu aproximativ 9% fata de valoarea inregistrata in 2005. Compania a realizat o cifra de afaceri de 19 mil. euro in 2006, conform propriilor date.
Grupul Supreme, care mai cuprinde si o unitate de procesare a cafelei pentru Kraft Foods Romania (localizata in Bucuresti), este o afacere de familie, detinuta de fratii Jihad si Johny Jabra.
Vanzarile de produse din ciocolata pe piata romaneasca au crescut cu 19% in volum anul trecut fata de 2005, pana la 28.000 de tone, echivalentul a 280 de milioane de tablete de 100 de grame, arata un studiu al Nielsen.
Valoric, piata ciocolatei a ajuns anul trecut la 186 mil. euro, in crestere cu 23% fata de 2005.
Tabletele de ciocolata, cel mai dezvoltat segment al pietei, se ridica la aproximativ 104 mil. euro si 19.300 de tone pe an, conform acelorasi date. Consumul mediu in Romania este estimat astfel la aproape 8 tablete (de 100 de grame) pe cap de locuitor, pe an.
Pe piata locala a dulciurilor, cei mai mari jucatori sunt, alaturi de Supreme, companiile Kraft Foods, Kandia-Excelent, Heidi Chocolats Suisse, Nestle sau Alka.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO