Noul coronavirus declanşat în decembrie 2019 din provincia Wuhan, China, s-a răspândit fulminant la nivel global în ultimele luni, şi, în ultimele săptămâni, a afectat puternic ţările europene, inclusiv România.
În acest context, îngrijorările companiilor ai căror angajaţi obişnuiesc să călătorească în străinătate nu au întârziat să apară.
Pe plan local, legislaţia muncii şi a sănătăţii şi securităţii în muncă cuprinde o serie de reguli pe care angajatorii le pot aplica pentru a preveni răspândirea epidemiilor (aplicabile, deci, şi în cazul virusului COVID-19) şi pentru a limita efectele negative în rândul organizaţiei. Suplimentar, miercuri, 26 februarie 2020, Ministrul Sănătăţii a emis Ordinul nr. 313/26.02.2020 privind instituirea măsurii de carantină a persoanelor cu risc de infectare cu COVID-19 şi stabilirea unor măsuri în vederea prevenirii şi limitării efectelor epidemiei.