Companii

Criza a majorat ponderea cheltuielilor pentru hrană şi rate în bugetele românilor

Autor: Dumitrache Adrian

15.02.2011, 23:25 37

Românii au alocat în 2010 cea mai mare parte din venituri, circa48%, pentru hrană şi rate la bănci, mai mult faţă de începutulcrizei, în noiembrie 2008, reducând din cheltuielile pentru haine,produse de îngrijire personală, mobilă sau educaţie, potrivit unuistudiu al Mercury Research. Studiul a fost realizat în noiembrie2010, pe un eşantion de 1.200 de persoane cu vârsta peste 18 ani.În comparaţie cu anii precedenţi, românii au redus cheltuielileatât pentru hrană, cât şi la alte categorii de produse sauservicii, precum telecomunicaţiile, produsele de îngrijirepersonală, vacanţe şi ieşiri în oraş, se mai spune în comunicat.Criza a afectat 85% dintre românii cu vârsta peste 18 ani, procentîn creştere faţă de martie 2010, respectiv 77%, potrivit studiului.Patru din zece români erau mult mai îngrijoraţi în legătură cusituaţia lor financiară în comparaţie cu şase luni în urmă faţă dedata interviului. Pentru cei mai mulţi dintre cei afectaţi de criză(57%) efectul negativ s-a resimţit la nivelul venitului şi prinscăderea nivelului de trai. Mercury Research este o companieindependentă de cercetare de piaţă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO