Companii

Criza medicamentelor. De ce nu se găsesc medicamente şi ce soluţii există, în viziunea celui mai mare producător local. Dragoş Damian, CEO al producătorului de medicamente Terapia Cluj, explică motivele pentru care pacienţii nu găsesc unele produse în farmacii

Dragoş Damian, CEO al Terapia Cluj: O problemă este închiderea tuturor fabricilor de substanţe active şi excipienţi din ţară şi un deficit de fabrici care produc cele mai elementare materiale de ambalare, astfel încât toate materiile prime şi majoritatea materialelor se aduc din import.

Dragoş Damian, CEO al Terapia Cluj: O problemă este închiderea tuturor fabricilor de substanţe active şi excipienţi din ţară şi un deficit de fabrici care produc cele mai elementare materiale de ambalare, astfel încât toate materiile prime şi majoritatea materialelor se aduc din import.

Autor: Georgiana Mihalache

25.02.2023, 12:22 4006

 ♦ De la legislaţie, închiderea unor fabrici la creşterea costului de producţie şi exportul paralel, toate aceste provocări duc la crizele din farmacii ♦ Care sunt soluţiile?

Lipsa de medicamente de pe piaţa locală, cu cel mai recent vârf în plin sezon rece, în ianuarie 2023, este determinată de mai mulţi factori care ţin de regle­men­tări, dar şi de practici din piaţă sau de stocurile create de pacienţi din teama de a nu mai găsi produse. Dragoş Damian, CEO al Terapia Cluj şi preşedintele Patronatului producăto­rilor de medicamente (PRIMER) a expus pe puncte principalele proble­me care stau la baza dispariţiei medi­camentelor din ţară.

„O problemă veche, nerezolvată este  cel mai mic preţ din UE care des­cu­rajează producătorii nu numai să mai aducă medicamente în ţară, ci chiar mai grav, să înregistreze medi­camente noi în România, în special medicamentele ieftine, sub 25 de lei“, potrivit lui Dragoş Damian.

În plus, taxa clawback, care este plătită la preţul de raft, care include şi adaosurile comerciale, este un alt mo­tiv pentru care medicamentele din Ro­mânia se găsesc greu în anumite perioade. Alături de taxele plătite, inclusiv accesul pe canalele de retail este condiţionat de discounturi cerute companiilor care pun medicamente pe piaţă.

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro