Companii

Criza microcipurilor loveşte din plin industria auto: termenele de livrare pentru o maşină nouă depăşesc trei luni şi ajung şi la un an. Uzinele Dacia şi Ford ajustează constant producţia de maşini în funcţie de livrările de semiconductori iar noi opriri sunt programate şi în săptămânile următoare

ANALIZĂ

Producţia de automobile în România a scăzut cu 50% la nivelul lunii septembrie

Producţia de automobile în România a scăzut cu 50% la nivelul lunii septembrie

Autor: Bogdan Alecu

15.10.2021, 00:07 2351

♦ În cazul altor constructori, precum Skoda, situaţia este şi mai gravă.

Criza componentelor electro­nice se adânceşte atât în industria auto locală, unde din această cauză Dacia şi Ford au produs în septembrie doar jumătate din cât ar fi produs într-o lună normală, iar în continuare sunt anunţate noi opriri. Mai mult, dacă înainte exista un calendar mai clar al situaţiei, de acum înainte producţia este dictată de fluxul de componente.

„Continuă să ne afecteze această criză a componentelor care are un impact global. Am avut opriri temporare până în prezent, însă e dificil să anticipam cum va evolua situaţia pe termen scurt şi mediu. Depunem toate eforturile pentru a limita impactul asupra producţiei şi lucrăm într-un ritm susţinut cu furnizorii noştri. Avem celule de criză şi implementăm toate măsurile adecvate“, au spus oficialii Dacia.

Spre exemplu, pe platforma de vânzări online a Dacia pe piaţa locală din cele patru modele – Logan, Sandero, Sandero Stepway şi Duster, doar Sandero Stepway şi Duster mai sunt prezente. Dokker şi Lodgy au fost eliminate din gamă. Sandero Stepway este singurul ce poate fi livrat în noiembrie, iar cele mai multe începând cu luna decembrie sau ianuarie 2022 în contextul în care până acum câteva luni acestea erau disponibile pe stoc.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO