Companii

Criza microcipurilor „rade“ 260 mil. euro din industria auto locală

Criza microcipurilor „rade“ 260 mil. euro din...

Autor: Bogdan Alecu

01.03.2021, 07:00 296

La nivelul lunii martie Dacia va avea două zile fără producţie, care se adaugă celor trei din februarie, potrivit datelor companiei. Astfel, uzina pierde producţia a 6.500 de maşini sau aproape 100 mil. euro valoare de piaţă, luând în calcul un preţ de 15.000 de euro cu TVA.

„În România, la Mioveni, în luna martie, activitatea de la Uzina Vehicule va fi întreruptă în zilele de 5 şi 8 mar­tie, iar La Uzina Mecanica şi Şasiuri, parţial, în aceleaşi zile. Penuria de componente electronice care afectează toa­tă in­dustria auto nu ocoleşte Grupul Renault. Compa­nia de­pune toate eforturile pentru a limita impactul asu­pra pro­ducţiei. Conform estimărilor, vârful acestui deficit de com­po­nente electronice ar putea fi în al doilea tri­mes­tru. Cea mai recentă estimare a grupului, la nivel glo­bal, luând în cal­cul o recuperare a producţiei în al doilea se­mes­tru, eva­luează un risc de aproximativ 100 000 de vehi­cu­le pentru anul în curs“, au spus reprezentanţii Automobile Dacia.

De asemenea, şi Ford a anunţat săptămâna aceasta că va opri producţia de maşini şi de motoare timp de opt zile, începând cu data de 26 februarie, până în data de 10 martie, potrivit oficialilor companiei.

În condiţiile în care Ford România produce în medie 1.000 de maşini pe zi, uzina va pierde în total 8.000 de maşini, în valoare de 160 mil. euro, luând în calcul un preţ mediu de 20.000 de euro cu TVA, la care se adaugă 20.000 de motoare.

Astfel, numai din producţia celor două uzine PIB-ul pierde circa 260 mil. euro.

Industria auto se aşteaptă la 3-4 luni de producţie afectată de criza microcipurilor.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO