Companii

Criza şi străinii au scos din retail opt din cei mai mari zece antreprenori

Criza şi străinii au scos din retail opt din cei mai...

Autor: Cristina Roşca

30.10.2014, 00:07 942
Doar doi dintre cei mai mari antreprenori locali din retailul alimentar din 2008 mai sunt astăzi în piaţa de 10 mld. euro, ceilalţi fiind forţaţi de criză şi de expansiunea reţelelor străine să intre în insolvenţă sau chiar în faliment şi să îşi închidă reţelele.

Exit-urile au făcut loc unor noi antreprenori, care sunt însă mult mai mici şi nu au forţa financiară pentru a se bate de la egal la egal cu lanţurile de supermarketuri sau hipermarketuri care domină piaţa cu afaceri de sute de milioane de euro sau chiar peste 1 mld. euro.

Multe dintre afacerile antreprenoriale care îşi fac loc astăzi în topul celor mai mari businessuri din retail după cifra de afaceri sunt necunoscute, companii precum Cleopatra Center, Euroavipo şi Electrouniver neavând nici măcar un site de prezentare.

Retailul alimentar, o piaţă de peste 10 mld. euro anual, este dominat de grupurile internaţionale în frunte cu Kaufland, Carrefour sau Mega Image care deţin mai bine de jumătate din piaţă. La polul opus, cei mai mari zece antreprenori locali au împreună afaceri mai mici decât cele ale Billa România, cel mai mic jucător din comerţul modern, care a terminat anul trecut cu un rulaj de 307 mil. euro.

Citiţi în continuare pe ZF Corporate:

- cine sunt cei doi antreprenori români prezenţi între primele 20 de companii din retailul alimentare; avantajele magazinelor româneşti în faţa reţelelor străine

- ce reţele de magazine au dispărut în perioada 2008-2014

- opinia lui arcelo Mihai, senior consultant în cadrul companiei de consultanţă în management Geva& Company, despre evoluţia retailului în perioada următoare 

- topul celor mai puternice businesssuri din retailul local

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro