Companii

Cu 12 cafenele, Costa Coffee ajunge la afaceri de 1,5 mil. euro

02.04.2009, 16:41 6000

Reteaua de cafenele Costa Coffee va ajunge anul acesta la 12 unitati, toate in Capitala, acestea urmand sa ruleze afaceri de aproximativ 1,5 mil. euro, in crestere cu 50% fata de anul anterior, potrivit datelor companiei.

"Vom mai deschide trei cafenele pana la sfarsitul anului, probabil in zona Universitatii, pe Decebal si in Piata Unirii, unde am semnat deja contractul. Se simte si o schimbare in comportamentul de consum, in sensul ca acum numarul celor care cumpara la cafea si prajituri este mai mare comparativ cu perioada anterioara, resprectiv 2008", a declarat Eugen Bradean, directorul general al cafenelelor.
Brandul britanic a fost adus la nivel local in franciza in 2006 de catre compania Coffee Management.
In prezent sunt opt cafenele Costa Coffee, dintre care patru au fost deschise in ultimele patru luni, in extensia centrului comercial Plaza Romania, in Grand Arena sau stradal in zona centrala a Bucurestiului.
 "In acest moment mizam pe Bucuresti, dar exista o foarte mare probabilitate ca din a doua parte a anului 2009 sa deschidem si in Timisoara, Cluj sau Brasov. Pentru o dezvoltare eficienta, folosim ambele canale de dezvoltare - mallurile si arterele comerciale", spune Bradean.
Investitia medie intr-o cafenea este de aproximativ 150.000-200.000 de euro, suprafata medie a unei unitati fiind de 100 de metri patrati.
Cifra de afaceri realizata in 2008, de un milion de euro, a fost influentata si de lansarea cafenelei din aeroportul Henry Coanda, potrivit conducerii companiei, iar faptul ca fumatul nu mai este permis in acea unitate se va resimti negativ in rezultatele de anul acesta. 
In ultimii ani, retelele de coffee-shop au inceput sa faca concurenta puternica coffee-bar-urilor.
Astfel Starbucks, Gloria Jean's Coffees, Costa Coffee sau Tempo CafŽ, care mizeaza pe cafea la "carton" in cantitati mari, intre 540 ml si 700 ml, au dezvoltat piata alaturi de cafenele clasice ca Turabo CafŽ, Testa Rossa, Cafepedia sau City CafŽ.
La nivel national sunt 21.333 de baruri si cafenele, dintre care 1.000 de unitati sunt plasate doar in Capitala.
Patrunderea marilor lanturi de cafenele internationale, dar si dezvoltarea retelelor deja existente cresc anual cu pana la 15% piata locala de profil, estimata la peste 100 de milioane de euro si reusesc sa schimbe treptat comportamentul de consum al romanilor.
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO