Companii

Cu 5 magazine în plus, afacerile Dedeman cresc cu 15%. Fără expansiune, Praktiker scade cu 14%

Cu 5 magazine în plus, afacerile Dedeman cresc cu 15%. Fără expansiune, Praktiker scade cu 14%
22.07.2010, 23:34 439

La vârful retailului de bricolaj, unde lupta pentru primul loceste foarte strânsă, strategiile de expansiune au dictat în primulsemestru şi trendurile afacerilor Praktiker şi Dedeman.

Businessul Dedeman a rămas pe creştere, pe fondul inaugurării acinci magazine în ultimul an, în timp ce vânzările companieigermane au continuat să se contracte într-un ritm similar celuiraportat pe 2009 faţă de anul anterior.

Dedeman şi Praktiker, cele două reţele de magazine care îşidispută primul loc în retailul local de bricolaj, au raportat ieridate despre vânzările din primul semestru. Germanii de la Praktikerau anunţat vânzări nete de 96,5 mil. euro, în scădere cu 12,4% (14%în lei) faţă de S1 din 2009, în timp ce Dedeman a raportat un avansal afacerilor în linie cu estimările pentru întregul an.

"Relansarea economică din Europa de Est avansează lent. Chiardacă Ucraina pare să se recupereze mai bine, situaţia economică dinRomânia, Bulgaria şi Ungaria rămâne dificilă", se arată în raportulPraktiker, companie care deţine 26 de magazine la nivel local.

Declinul afacerilor vine pe fondul lipsei proiectelor deexpansiune în intervalul iulie 2009-iunie 2010, în condiţiile încare cererea de materiale de construcţii şi amenajări interioarecontinuă să scadă în acest an.

În 2009, germanii şi-au frânat expansiunea internaţională dincauza crizei, ceea ce la nivel local s-a tradus prin reducereanumărului de deschideri de magazine la o singură unitate, faţă de 5proiecte noi în 2008.

La finalul unui semestru cu scăderi de vânzări, Praktiker aanunţat şi că singurul său proiect de extindere din acest an dinRomânia va fi finalizat în ultimul trimestru, fără a preciza însălocaţia.

De partea cealaltă, Dedeman a anunţat că şi-a atins deja ţintade expansiune a reţelei setată pentru 2010.

"Odată cu deschiderea magazinului Dedeman la Timişoara, lasfârşitul săptămânii viitoare, atingem obiectivul propus de aadăuga reţelei noastre încă patru magazine noi în acest an. Rămânemoptimişti şi datorită faptului că în primul semestru am înregistratcreşterea cu peste 15% a vânzărilor pe care am ţintit-o, fără a fiafectată rentabilitatea companiei. Astfel, suntem hotărâţi săcontinuăm extinderea reţelei Dedeman", a declarat Dragoş Pavăl,preşedintele Dedeman.

Reprezentanţii Dedeman nu au dorit să comunice dinamicaafacerilor în termeni comparabili (fără expansiune) înregistrată înacest interval şi nici valoarea cifrei de afaceri pe S1.

Avansul raportat de reţeaua deţinută de fraţii Adrian şi DragoşPavăl din Bacău - singura companie cu capital românesc din topulretailerilor de bricolaj - vine pe fondul extinderii în 5 locaţiinoi în perioada iulie 2009-iunie 2010, în oraşele Bucureşti, Iaşi,Braşov, Craiova şi Arad.

La finele primului semestru din acest an, compania avea 19unităţi operaţionale, iar bugetul de expansiune în cele cincilocaţii bifate pe listă în ultimul an poate fi estimat la 80 mil.euro.

Retailerul român a anunţat o investiţie de 17 mil. euro înunitatea din Timişoara - a 20-a din reţea - aceasta având osuprafaţă de vânzare de 14.500 de metri pătraţi.

Românii au câştigat bătălia profiturilor

Dedeman şi-a îmbunătăţit profitabilitatea anul trecut, raportândun profit net de 104 mil. lei, în creştere cu 30% faţă de 2008,arată datele de la Registrul Comerţului. De partea cealaltă,Praktiker România a trecut pe pierdere, cu un rezultat negativ de17,2 mil. lei în 2009, faţă de un profit net de 50,5 mil. lei înanul anterior.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO