Companii

Cu încasări de 14,5 mil. € doar din provincie, retailerul JYSK intră în Capitală

Cu încasări de 14,5 mil. € doar din provincie, retailerul JYSK intră în Capitală

Alexandru Bratu, country managerul JYSK În România: Profitabilitatea a avut de suferit şi anul trecut, în principal din cauza creşterii ponderii vânzărilor în segmentul de oferte, a creşterii transportului maritim, dar şi a creşterii preţurilor practicate de producătorii asiatici.

Autor: Anca Barbulescu

03.04.2011, 23:44 654

Retailerul danez de mobilă şi decoraţiuni interioare JYSKRomânia a încheiat anul trecut cu o cifră de afaceri de 14,5milioane de euro, în creştere cu 14% faţă de 2009 şi aşteaptă şipentru acest an un avans de 10-12%. Cu 13 magazine exclusiv înprovincie, compania atacă acum piaţa bucureşteană, estimând până laşapte magazine în Capitală în următorii ani.

Compania daneză adusă în România în sistem de franciză de cătreNordic Investment Fund Retail deschide săp­tămâna aceasta primulmagazin din Bucureşti, în Militari Shopping Center, reţeauaajungând astfel la 14 magazine. Investiţia în spaţiul de 1.600 demetri pătraţi în care vor fi vândute peste 5.000 de produse pentrucasă se ridică la un milion de euro.

Primul magazin deschis a fost în Oradea, iar reţea­ua a fostcompletată cu puncte în Arad, Baia Mare, Constanţa, Cluj, Deva,Galaţi, Piteşti, Satu Mare, Suceava, Târ­gu-Mu­reş şi Ti­mi­şoara,Oradea fi­ind singurul oraş unde compania deţine două magazine.

"Pentru Capitală ne aşteptăm la vânzări duble pe metru pătratfaţă de media din ţară", spune Alexandru Bratu, country managerulJYSK.

Modelul de business axat până acum strict pe extinderea înprovincie este justificat prin faptul că există o oarecare temerelegată de Bucureşti ca piaţă, mulţi retaileri preferând oraşe maimici pentru început.

"Teorie greşită din punctul meu de vedere", continuă Bratu.Astfel, reţea­ua de magazine din Capitală ar putea ajunge înurmătorii câţiva ani la şapte puncte, parte a strategiei deextindere a companiei care vizează un număr total de 30 de magazinenoi în următorii cinci ani. "Alături de Canada şi Bulgaria, pentruRomânia există cele mai mari planuri de dezvoltare", susţineBratu.

Loc pe piaţă există însă suficient deşi competiţia cu numeprecum IKEA sau kika nu este deloc uşoară. În ţări baltice precumLetonia, Lituania sau Estonia, unde JYSK are deja opera­ţi­uni, lao populaţie de aproximativ 7 milioane de locuitori, compania deţine25 de magazine şi a raportat pentru 2009 afaceri de 18,9 demilioane de euro, 16 milioane de euro, respectiv 12,4 de milioanede euro.

În schimb, în România şi Bulgaria, pieţe care cumu­lează 28 demilioane de locuitori, numărul magazinelor este deo­cam­dată dedoar 16.

În 2009, compania a înregistrat o cifră de afaceri de 12,8 demilioane de euro şi pierderi de 2,4 de milioane de euro, conformdatelor disponibile la Ministerul Finan­ţe­lor. "Profitabilitatea aavut de suferit şi anul trecut, în principal din cauza creşteriipon­derii vân­zări­lor în segmentul de ofer­te, a creşteriitransportului maritim, dar şi a creşterii preţurilor practicate deproducătorii asiatici."

Pentru 2011 cifra de afaceri este estimată să se majoreze cu10-12% faţă de anul trecut, urmând să ajungă la cel puţin 16milioane de euro. Noul magazin din Bucureşti va fi responsabil decea mai mare parte a acestui avans, însă Bratu se aşteaptă lacreşteri inclusiv pentru unele magazine în parte, în contextul uneipieţe în scădere.

În magazinele JYSK România intră în cea mai mare parte femei cuvenituri medii, iar printre cel mai bine vândute produse se numărădecoraţiunile şi cosmeticele spa pe bază de săruri minerale de laMarea Moartă.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO