• Leu / EUR4.7383
  • Leu / GBP5.3832
  • Leu / USD4.2016
Companii

Cu produse de curatat, grecii de la Interstar Chim au ajuns la afaceri de 10 mil. euro

Secțiune susținută de Medlife Logo

Compania Interstar Chim, producatorul detergentilor Rivex si al produselor de curatat covoare Biocarpet, a realizat anul trecut o cifra de afaceri de 12,5 milioane de dolari (circa 10 mil.euro), in crestere cu 17% fata de anul precedent, a spus Carmen Oancea, director de marketing al companiei.
"Majoritatea pietelor in care activeaza compania au crescut puternic in 2004. S-au remarcat insa pietele produselor de curatat toaleta, produse de curatat geamurile si balsamul de rufe, unde cresterile in volum au fost de peste 30%, conform datelor furnizate de ACNielsen", a spus Oancea.
Compania detine o fabrica de 7.000 de metri patrati in Bucuresti si are in total 350 de angajati. Cea mai mare parte sunt vandute pe piata interna, si o parte exportate in tari ca Bulgaria, Ucraina, Rusia, Moldova si Macedonia. Interstar Chim este o companie cu capital grecesc, si are centrul de productie in Romania, de unde aprovizioneaza mai multe tari din regiune. Compania deruleaza in prezent investitii intr-o unitate de productie in Ucraina.
Reteaua de distributie nationala a companiei ajunge la aproximativ 10.000 de puncte de vanzare, iar numarul total de angajati este de 350.
Compania si-a fixat pentru anul 2005 un obiectiv de crestere a cifrei de afaceri de 20%, pana la 15 milioane de dolari. Stretegia companiei pentru anii urmatori este axarea pe nisele de piata.
"In majoritatea segmentelor unde activeaza, Interstar Chim are competitori companiile multinationale, care investesc mult in sustinerea produselor. De aceea, strategia companiei in perioada urmatoare este concentrarea pe pietele de nisa, oferind produse care raspund unor nevoi foarte specifice ale consumatorilor. Investitiile in publicitate din urmatorii ani vor fi, de asemenea indreptate in aceeasi directie", a mai spus Carmen Oancea.
Intertstar Chim are doua depozite la Cluj si Bacau, iar in 2004 a invesit in jur de 1 milion de dolari (circa 800.000 euro) in constructia unui nou depozit in Bucuresti, de circa 3.500 de metri patrati.
Printre brandurile companiei se numara Biocarpet (produse pentru ingrijirea covoarelor), Rivex (produse universale de curatat, detergenti de vase si de rufe, inalbitori), Snow (detergent de rufe, inlabitor si balsam de rufe), Trim (detergenti de vase, accesorii de curatat: bureti, manusi), Peak (produse de curatat toaleta si desfundat tevi), Wipe Out (produse pentru ingrijit mobila), Mr. Agres (insecticide).
"Interstar ocupa primul loc pe piata produselor de curatat covoarele, detinand 60% in volum in perioada septembrie-octombrie 2004, cu brandul Biocarpet si pe piata produselor de curatat toaleta (toilet blocks) cu brandul Peak, detinand 29% in volum in aceeasi perioada", a mai spus Oancea.
Competitorii companiei Interstar pe piata romaneasca sunt multinationalele de bunuri de larg consum - Procter & Gamble, Unilever, Hekel - dar si filiala Johnson Wax, pe segmentele de insecticide si produse de curatat toaleta si mobila.
De asemenea, potrivit datelor ACNielsen citate de companie, marca Rivex are o cota de 15% in volum pe piata produselor pentru curatat geamurile, pe segmentul inalbitorilor are 5,3% cu brandurile Rivex si Snow, iar pe cel al produselor lichide de curatat toaleta, 6,3%, cu Peak.
Produsele de curatat au fost anul trecut unul dintre cele mai dinamice segmente ale pietei bunurilor de larg consum. "Piata a avut o evolutie foarte dinamica, multe categorii de produse cunoscand cresteri substantiale, de peste 15-20% in volum. Modernizarea comertului, aparitia magazinelor mari a impulsionat intr-o mai mare masura patrunderea in consum a unor categorii de produse ce nu erau folosite in mod uzual pentru curatarea locuintei. Coreland acest lucru si cu tendinta normala de specializare a consumului, ne asteptam ca in perioada urmatoare tendinta de crestere a pietei sa se mentina", a mai spus ea.
georgiana.stavarache@zf.ro

*MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unui business sănătos. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Companii!

Principalele valute BNR - joi, 13:15
EUR
USD
GBP
CHF
Azi: 4.7383
Diferență: -0,1433
Ieri: 4.7451
Azi: 4.2016
Diferență: -0,1995
Ieri: 4.2100
Azi: 5.3832
Diferență: -0,3923
Ieri: 5.4044
Azi: 4.1734
Diferență: -0,0216
Ieri: 4.1743