Companii

Cu un nou CEO, Boehringer Ingelheim tinteste 2% din piata farma

Cu un nou CEO, Boehringer Ingelheim tinteste 2% din piata farma
07.10.2008, 20:05 460

Producatorul german de medicamente Boehringer Ingelheim, cu afaceri de aproape 11 mld. euro anul trecut, a realizat in Romania vanzari de 12,76 mil. euro in primele opt luni ale acestui an, in crestere cu 28% comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut.

"Produsele cu cele mai mari vanzari pe piata locala sunt Micardis, folosit in hipertensiunea arteriala, cu o cota de piata de 24%, Movalis pentru poliartrita reumatoida, si Mirapexin, pentru boala Parkinson care este lider de piata", a spus Franz Zinsberger, noul director general al reprezentantei locale a Boehringer Ingelheim.
De origine germana, Franz Zinsberger (foto), 51 de ani, a preluat operatiunile din Romania la inceputul lunii iunie a acestui an, venirea sa inscriindu-se intr-un lung sir de schimbari la nivelul companiilor farmaceutice locale. In 1980 s-a angajat ca reprezentat medical al producatorului german, iar printre pozitiile detinute ulterior se numara cea de director de vanzari, pentru ca din 2006 sa conduca divizia de marketing din Germania, pentru produse destinate sistemului nervos central.
"In Germania competitia este uriasa atat pe segmentul de medicamente originale, cat si pe cel de generice, insa piata nu este la fel de reglementata. Acolo un medicament cu prescriptie intra automat pe lista celor gratuite sau compensate, insa si modul de stabilire a pretului nu este atat de riguros", a mai spus Zinsberger.
La sfarsitul lunii august, Boehringer Ingelheim se afla pe locul 25 in topul jucatorilor din industria farmaceutica locala, cu o cota de piata de 1,5%.
"In urmatorii cinci ani, vizam o cota de piata similara cu cea pe care o avem la nivel mondiala, respectiv 2%", a mai spus Zinsberger.
Pe segmentul medicamentelor care se elibereaza fara prescriptie medicala, Boehringer Ingelheim produce Mucosolvan, Dulcolax, Finalgon si Buscopan. Portofoliul de OTC-uri de pe piata locala genereaza 20% din veniturile totale.
Producatorul german si-a inceput activitatea pe piata locala in 1970, sub forma unui birou comercial pentru ca in 1990 sa se infiinteze o reprezentanta, in cadrul careia lucra un singur angajat. La sfarsitul anului trecut, in cadrul Boehringer Ingelheim Romania erau angajate 70 de persoane, iar vanzarile au atins 22,4 mil. euro (la nivelul pretului de farmacie).

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO