Companii

Cum a ajuns comerţul tradiţional de la declin prelungit ani în şir la al doilea canal din piaţă ca ritm de creştere în 2024?

Cum a ajuns comerţul tradiţional de la declin prelungit...

Autor: Cristina Roşca

28.04.2025, 00:07 1686

Micile magazine şi-au majorat vânzările cu 10,7% anul trecut, un ritm de două ori mai alert decât cel al supermarketurilor moderne şi de şase ori mai rapid versus hipermarketuri.

Micile magazine autohtone rămân principalul canal de shopping în România, cu o cotă de piaţă de 34%, urmate fiind de hipermarketuri şi de discounteri. Mai mult decât atât, vânzările cresc alert, cu peste 10%, de două ori mai repede decât cele din supermarketurile moderne şi de şase ori mai alert versus hipermarketuri. Avansul ţine cont şi de inflaţie, dar şi de vânzările în volume.

Comerţul tradiţional reprezintă un canal mult mai puternic în România decât în alte ţări din Europa, iar o explicaţie poate fi faptul că circa jumătate din populaţia ţării locuieşte în rural, acolo unde marile reţele au prezenţă extrem de redusă. 

Totuşi, acest segment de piaţă pierde constant jucă­tori, multe magazine închizându-se în faţa concurenţei acerbe. Însă, jucătorii rămaşi se adaptează şi devin mai puternici, dovadă că în 2024 vânzările din comerţul tradiţional au crescut cu 10,7%, al doilea cel mai alert ritm din piaţa de FMCG după discounteri (10,9%).

Aşadar, comerţul tradiţional nu moare, ci se reinventează, pe o piaţă unde jucătorii moderni continuă expansiunea.

„Deşi în scădere din punct de vedere al numărului de magazine, comerţul tradiţional se modernizează şi el, din ce în ce mai mulţi jucători adoptând bunele practici europene în privinţa sortimentaţiei şi serviciilor”, spun analiştii Nielsen IQ.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro