Companii

Cum a fost 2021 pentru comerţul modern: un an cu aproape 400 de magazine noi şi investiţii de 1 mld. euro

Cum a fost 2021 pentru comerţul modern: un an cu aproape...

Autor: Cristina Roşca

05.01.2022, 07:00 282

Cele mai multe reţele de comerţ modern din România şi-au continuat dezvoltarea în 2021, astfel fiind deschise aproape 400 de hipermarketuri, supermarketuri, maga­zine de discount sau proximitate noi.

În total, jucătorii străini au scos din buzunare circa 1 mld. euro pentru investiţii, arată estimările făcute de ZF pe baza datelor oferite de companii. Este vorba de bani ce au mers atât către deschideri de magazine şi remodelări ale unor unităţi deja existente, cât şi către achiziţii de terenuri sau construcţia de depozite noi. 

Grupul german Kaufland a avut în 2021 un buget de investiţii pentru România de peste 375 mil. euro, acesta fiind un nivel record pentru cei 16 ani de prezenţă. Spre comparaţie, în 2020 nemţii au investit circa 300 mil. euro, iar în 2019 suma a fost de 200 mil. euro.

Retailerul cu preţuri mici Penny, activ pe segmentul de discount, a pariat pe plan local circa 100 mil. euro în anul care tocmai s-a încheiat, iar pentru viitorul apropiat are un buget de 1 mld. euro pentru România.  Totodată, în al doilea an marcat de pandemia de COVID-19, discounterul german Lidl, liderul comerţului local după cifra de afaceri, a avut cel mai alert ritm de expansiune de la intrarea pe piaţă în urmă cu circa un deceniu.

Acestea sunt doar trei exemple privind dezvoltarea locală care a avut loc şi în pandemie şi care va continua. Estimările sunt că 2022 va fi anul cu cea mai alertă expansiune de până acum – peste 500 de unităţi noi – şi cu investiţii de cel puţin 1 mld. euro. Competiţia e tot mai acerbă şi lupta pentru consumatori şi banii lor se dă pe toate fronturile.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO