Companii

Cum a supravietuit cea mai mare companie a lui Octavian Radu in anul in care indicatorii s-au injumatatit

Cum a supravietuit cea mai mare companie a lui Octavian Radu in anul in care indicatorii s-au injumatatit

Relu Cirjan, CEO-ul diviziei de birotica si papetarie a grupului RTC: Clientii din domeniul bancar si al asigurarilor genereaza 20% din vanzari, in timp ce companiile din domeniul utilitatilor (gaze, energie electrica, apa, altele) aduc tot 20%.

20.04.2010, 23:16 420

"Anul trecut piata de birotica si papetarie a avut o scaderedramatica din cauza reducerii cererii venite din partea clientilorcompanii mari cu peste 58% si cu doar 28% in cazul companiilormici", a declarat Relu Cirjan, CEO-ul diviziei de birotica sipapetarie a grupului RTC.

Cirjan, 37 de ani, a preluat conducerea companiei RTC ProfficeExperience in februarie anul trecut. Cu peste noua ani deexperienta in vanzari, Cirjan a intrat in echipa RTC in 2002,primul lui job fiind acela de coordonator al departamentului.

Piata de papetarie si birotica s-a ridicat la 150 milioane deeuro anul trecut, fata de 250 de milioane de euro in 2008, adicas-a contractat cu 40%, pe fondul reducerii bugetelor clientilor."Aceasta piata este foarte fragmentata. Sunt foarte multe companii regionale, nationale silocale. Noi detinem o cota de piata estimata la 20%", a spus ReluCirjan, adaugand ca anul acesta crede ca piata va creste cu 2-3%.Consumul de produse birotice si de papetarie este de 14 euro percapita in Romania, comparativ cu un nivel situat la 30-50 de euroin tarile din Europa de Vest.

Cu 280 mai putini angajati

RTC Proffice Experience este cea mai mare companie a divizieide birotica si papetarie, care mai include fabrica ce producedosare de carton si bibliorafturi OCP, si firma Top Office, ce aurulat afaceri de circa 1,5 milioane de euro anul trecut fiecare.Toate cele trei firme ale grupului au rulat anul trecut 34,3milioane de euro si asteapta afaceri de 40,2 milioane de euro anulacesta pe fondul atragerii de noi clienti, potrivitreprezentantilor RTC Proffice.

"Compania a trecut anul trecut printr-un proces de reorganizare.In cadrul diviziei de birotica si papetarie lucreaza in prezent 320de oameni, dupa ce au fost disponibilizati 280 de oameni din cauzarestrangerii activitatii dar si a investitiei intr-un nou depozittehnologizat".

Cirjan mai spune ca 2009 a fost primul an in care compania aavut pierderi, din cauza diferentelor de curs valutar. Desi anultrecut s-a redus cererea pentru produsele birotice si de papetarie,compania a investit 5,1 milioane de euro intr-un depozit de 10.000de metri patrati.

15.000 de clienti cumpara produse de birotica sipapetarie

Tot anul trecut, compania a schimbat strategia de vanzari. "Amorganizat activitatea de vanzari in mai multe departamente. Avemastfel un departament care gestioneaza relatiile cu clientii mari,unul care se ocupa de clientii medii, un departament care trebuiesa atraga clienti mici noi si care trimite cate 30.000 de cataloagelunar la firme mici", a spus Cirjan.

In total, compania vinde produse de birotica si papetarie lapeste 15.000 de clienti, care aloca bugete de la cateva sute de miide euro la peste 1 milion de euro pentru aceste produse. "Clientiidin domeniul bancar si al asigurarilor genereaza 20% din vanzari,in timp ce companiile din domeniul utilitatilor (gaze, energieelectrica, apa, altele) aduc tot 20%, clientii din aceste domeniifiind cei mai mari", a precizat el.

RTC Proffice isi distribuie produsele (hartie de copiator,instrumente de scris, mobilier office si altele) prin mai multecanale, atat in marile retele din retail (Carrefour, Cora, Metro),cat si in lanturile de librarii, adica in Diverta, dar si inCompania Nationala de Librarii Bucuresti.

Cifra de afaceri a companiei RTC Proffice Experience s-aridicat la 8 milioane de euro in trimestrul unu al anului acesta,nivel aproape similar cu cel din aceeasi prioada a anului trecut,potrivit reprezentantilor companiei.

"Cred insa ca pana la sfarsitul anului vom finaliza cu ocrestere cu 17% a cifrei de afaceri, pana la 37,3 milioane de euro,pe fondul atragerii de noi clienti", a spus el. Pe aceasta piatamai activeaza companiile Probirotica sau Dacris.

Grupul lui Octavian Radu include pe langa diviza de birotica sipapetarie, librariile Diverta, compania de curierat TCE Logistica,divizia de fashion Rafar, divizia de solutii si servicii IT Sistec,divizia de real-estate Rimobi.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO