Companii

Cum au evoluat în 2021 sectoarele cel mai rău lovite de pandemie? Industria de lux, singura care a depăşit nivelul din 2019

Cum au evoluat în 2021 sectoarele cel mai rău lovite de...

Autor: Cristina Roşca

31.12.2021, 13:18 280

Vânzările de produse de lux – de la bijuterii şi ceasuri, la genţi, haine ori pantofi ce poartă brandurile marilor case de modă - au crescut în acest an cu 20%, depăşind astfel valoarea din 2019, ultimul an de dinainte de pandemie, arată o analiză a ZF pe baza datelor companiei de cercetare de piaţă Euromonitor. Mai exact, în 2020 această industrie a suferit un declin de 14%, pentru ca anul acesta să posteze o creştere de 20%.

Analiza Euromonitor arată că între cele cinci sectoare cel mai rău lovite de pandemie, acesta este singurul care a reuşit nu doar să revină la nivelul de dinaintea crizei sanitare, ci chiar să îl depăşească. După ritmul declinului din 2020, industria de lux a fost al patrulea cel mai afectat sector, după călătorii, modă (haine şi pantofi) mass market şi accesorii. Pe locul cinci s-au situat ochelarii şi alte produse de optică. În ceea ce priveşte evoluţia din acest an, industria călătoriilor (cu tot ce include ea, de la aviaţie la hoteluri şi de la agenţii de turism la companii adiacente) a crescut cu 49% faţă de 2020, arată datele Euromonitor, însă avansul nu este suficient e puternic pentru a compensa declinul de 75% de anul trecut, când acest sector s-a oprit aproape cu totul în martie vreme de câteva luni bune. Moda mass market a crescut cu 10%, accesoriile cu 4%, la fel şi produsele de optică.

Oamenii au muncit de acasă anul trecut, restaurantele s-au închis şi ele, la fel ca mai toate formele de distracţie. În acest context, piaţa de modă a picat şi ea. Încălţările şi multe dintre haine – mai toate mai puţin pijamalele şi cele de stat prin casă - au devenit nenecesare. La fel şi accesoriile.

În 2021, treptat, viaţa şi-a reluat cursul, deşi restricţiile au apărut şi dispărut constant, astfel că toate sectoarele lovite din plin au simţit o revenire. Însă, în continuare, pentru multe domenii, cifrele din 2019 sunt departe.

Pentru sectorul de lux lucrurile stau diferit. În pofida pandemiei, care a adus cu sine şi o criză economică, bani în piaţă există şi mulţi, iar cei bogaţi devin mai bogaţi. Astfel, bunurile de lux, achiziţionate de cei care au fost cel mai puţin loviţi de pandemie, sunt văzute uneori ca investiţii şi nu doar simple cheltuieli.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO