♦ Viorica Comestic este o companie înfiinţată în 1989 în Republica Moldova ♦ Pe piaţa din România, retailerul a intrat în 2017, cu un magazin la Iaşi ♦ Doi ani mai târziu, Viorica s-a extins pe piaţa din Bucureşti, iar astăzi numără 12 unităţi în ţară.
Viorica Cosmetic România, un producător de cosmetice din Republica Moldova, care a ajuns să deţină 12 magazine sub brand propriu pe piaţa locală, a închis anul trecut cu afaceri de aproape 11 mil. lei, duble faţă de nivelul din 2022. Pe de altă parte, pierderile s-au dublat şi ele la aproape 5 mil. lei. De altfel, compania a fost pe minus încă de la intrarea pe piaţă.
„Sunt două aspecte care trebuie luate în considerare atunci când analizăm rezultatele financiare. Pe de-o parte, am dublat cifra de afaceri în 2023 versus 2022 în toate canalele de vânzare. Pe de alta, pierderile s-au adâncit, iar motivul îl reprezintă necesitatea de a deschide magazine directe Viorica Cosmetic pentru a asigura proximitatea faţă de clientul final. Vorbim de investiţia în deschidere, dar şi în menţinerea operaţională a acestora“, spune Dumitru Petraşcu, CEO al Viorica Cosmetic România.