Companii

Cum reînvie Guban, un brand românesc vechi de jumătate de secol: vinde 50.000 de perechi de pantofi şi vrea să se extindă peste graniţă

Autor: Cătălina Butan

20.11.2013, 00:05 569
Producătorul de încălţăminte Guban din Timişoara, care are o istorie de peste jumătate de secol, vrea să se ex­tin­dă peste graniţe din primăvară, după ce la începutul lunii octombrie a deschis un magazin în centrul comercial Bă­neasa Shopping City.
 
Guban produce anual 50.000 de perechi de pantofi pentru femei şi cola­bo­rează cu designeri români, printre care şi nume celebre ca Mihaela Glăvan, pentru a reînvia brandul românesc. „Pro­ducem 210 perechi de pantofi pe zi care trec prin 40 de mâini înainte de a ajunge la cliente. Am investit mult în capi­talul uman“, a spus la ZF Live Marius Ion, administratorul firmei.
 
Societatea a fost preluată de circa cinci ani de fondul de investiţii american New Century Holdings, reprezentat în România de NCH Advisors, iar Marius Ion se ocupă împreună cu colegii săi de şapte companii cu activităţi industriale. Pariul cu Guban s-a tradus într-o în­treagă serie de schimbări majore. Până anul trecut, distribuţia se făcea prin re­vân­zători şi exclusiv în România. Anul trecut, 40.000 de perechi de pan­tofi au fost vândute în circa 140 de ma­ga­zine din întreaga ţară. „Până anul trecut, Gu­ban a mers doar prin revân­ză­tori ca po­litică comercială. Am constatat că nu este chiar cea mai eficientă formă de pro­movare“.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO