Companii

Cum s-a schimbat faţa retailului local faţă de 2005: Metro Cash&Carry a pierdut fotoliul de lider în faţa Kaufland, companie care atunci abia făcea primii paşi pe piaţă

Cum s-a schimbat faţa retailului local faţă de 2005:...

Autor: Cristina Roşca

22.05.2013, 17:08 948

Comerţul modern local s-a dezvoltat puternic în ultimii ani, cei mai mari cinci jucători având pe mână circa cinci miliarde de euro, de două ori mai mult decât în 2005. Odată cu dezvoltarea pieţei s-a schimbat şi structura acesteia, astfel încât astăzi piaţa este dominată de hipermarketuri, în timp ce acum opt ani legea era făcută de magazinele de tip cash&carry.

Metro Cash&Carry este de altfel primul comerciant străin care şi-a făcut curaj să intre pe piaţa locală într-o perioadă în care numărul giganţilor străini putea încă să fie numărat pe degete. Germanii de la Metro Cash&Carry au dominat piaţa până în 2011 când primul loc în topul jucătorilor din comerţul modern a fost luat de Kaufland, un lanţ de hipermarketuri cu preţuri mici. Kaufland şi-a păstrat prima poziţie şi în 2012, reuşind să îşi majoreze cifra de afaceri an de an de la intrarea în România. Germanii au terminat anul trecut cu afaceri de 1,5 mld. euro, potrivit informaţiilor din piaţă.

Retailerul a mizat puternic pe deschiderea de noi magazine în ultimii trei ani când consumul a scăzut cumulat cu aproape 20%. Kaufland a reuşit între 2009 şi 2011 aproape să îşi dubleze re­ţeaua de magazine, până la 71 de unităţi. Anul trecut au mai fost deschise alte zece.

Citiţi mai multe detalii pe www.zfcorporate.ro 

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO