♦ În mod normal, luna sărbătorilor pascale e a doua sau a treia cea mai bună din an pentru jucătorii din retail, după decembrie şi, uneori, la egalitate cu august, când vin acasă, în vacanţă, românii plecaţi peste hotare ♦ Cât de greu cântăreşte Paştele în vânzări depinde însă de mai mulţi factori.
Sărbătorile pascale din acest an i-au determinat pe români să cheltuiască mai mult decât în mod normal, însă comportamentul la shopping a fost în continuare marcat de prudenţă, astfel că oamenii au căutat, ca şi până acum, promoţii şi reduceri.
Pentru retaileri însă, săptămâna care s-a încheiat a fost una bună, mai bună decât săptămâna similară din 2024 (săptămâna Paştelui ortodox), iar asta din mai multe motive.
„Am avut vânzări bune săptămâna trecută, mai bune decât în 2024, iar asta din două motive mari. Pe de-o parte, Paştele ortodox a coincis cu cel catolic, iar 8% din populaţia României e catolică. Pentru noi, în retail, asta a însemnat un plus de vânzări. În al doilea rând, Paştele a picat la jumătatea lunii, când oamenii încă mai au bani mai mulţi din salarii şi pensii. Şi asta a contat“, spune un executiv de top din comerţul modern.