Companii

Cum s-a simţit Paştele din 2025 în retailul autohton: Oamenii au fost mai dispuşi să cheltuiască, totuşi au stat cu ochii după promoţii. „E clar că există o prudenţă“

Tot comerţul cu dominantă alimentară este estimat la 27-30 mld. euro, iar o lună normală are vânzări de 2-2,2 mld. euro, potrivit calculelor ZF.

Tot comerţul cu dominantă alimentară este estimat la 27-30 mld. euro, iar o lună normală are vânzări de 2-2,2 mld. euro, potrivit calculelor ZF.

Autor: Cristina Roşca

26.04.2025, 11:52 149

♦ În mod normal, luna sărbătorilor pascale e a doua sau a treia cea mai bună din an pentru jucătorii din retail, după decembrie şi, uneori, la egalitate cu august, când vin acasă, în vacanţă, românii plecaţi peste hotare ♦ Cât de greu cântăreşte Paştele în vânzări depinde însă de mai mulţi factori.

Sărbătorile pascale din acest an i-au determinat pe români să chel­tuiască mai mult decât în mod normal, însă comporta­mentul la shopping a fost în continuare marcat de prudenţă, astfel că oamenii au căutat, ca şi până acum, promoţii şi reduceri.

Pentru retaileri însă, săptămâna care s-a încheiat a fost una bună, mai bună decât săp­tămâna similară din 2024 (săptămâna Paşte­lui ortodox), iar asta din mai multe motive.

„Am avut vânzări bune săptă­mâna trecută, mai bune decât în 2024, iar asta din două motive mari. Pe de-o parte, Paştele ortodox a coincis cu cel catolic, iar 8% din populaţia Româ­niei e catolică. Pentru noi, în retail, asta a însemnat un plus de vânzări. În al doilea rând, Paştele a picat la jumă­tatea lunii, când oamenii încă mai au bani mai mulţi din salarii şi pensii. Şi asta a contat“, spune un executiv de top din comerţul modern.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro