Companii

Cum s-au schimbat obiceiurile de consum ale românilor după venirea crizei

Cum s-au schimbat obiceiurile de consum ale românilor după venirea crizei

Autor: Ioana Mihai

22.04.2011, 14:51 194

Bauturile alcoolice au fost primele eliminate din cosurile decumparaturi in ultima perioada, aproape jumatate dintre cumparatori(48%) declarand, in cadrul unui studiu realizat de compania decercetare de piata Nielsen, ca au renuntat la aceste produse dinpricina crizei.

78 de litri pe cap de locuitor este media de consum a berii din2010, cantitate cu 16 litri mai mica decat in urma cu trei ani.Consumul de bere a scazut abrupt, dar Constantin Bratu, directorulgeneral al aociatiei Berarii Romaniei, spune ca nu crede ca acestnivel este normal si mai potrivit este cel din 2008. In aceastaindustrie, cel mai important rol il joaca puterea de cumparare,urmata de vreme si traditii de consum. "Cand toti acesti factorivor fi favorabili, cu siguranta ca berea se va vinde mai bine",spune Bratu.

Bunurile de larg consum - de la paine si lapte pana la produse deigiena - sunt cele care au avut cel mai putin de suferit peparcursul ultimilor doi ani. Chiar si asa insa, cu aceeasi bani potcumpara mai putine lucruri. "Romanii nu fac prea mare rabat candcheltuiesc pentru a pune pe masa", spune Bogdana Baltasiu, clientservice manager, divizia customer research in cadrul Nielsen.Citiţi mai mult despre cum s-au schimbat obiceiurile de consum aleromânilor pe www.businessmagazin.ro

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO