Companii

Cum se explică faptul că firmele româneşti de construcţii preferă să participe la licitaţii de şosele "aproape de casă"?

Cum se explică faptul că firmele româneşti de construcţii preferă să participe la licitaţii de şosele "aproape de casă"?

Foto: Silviu Matei

Autor: Andreea Neferu

04.01.2012, 17:58 391

Georgică Cornu, omul de afaceri care controlează constructorul timişorean Confort, care a câştigat contracte de cel puţin 141 de milioane de euro anul trecut pe infrastructura rutieră, în special în Banat, spune că firmele româneşti preferă să lucreze aproape de sediul lor în primul rând pentru că organizarea de şantier este mai puţin costisitoare.

"Fiind acolo, în zonă, cheltuielile de organizare de şantier sunt mai mici şi din start ai un avantaj. Spre exemplu, prin intermediul grupului nostru controlăm cea mai mare balastieră şi carieră din vestul ţării, care asigură produse de bază în industria con­strucţiilor. Pen­tru firme care vin de afară, or­gani­za­rea de şantier din acest punct de vedere este mult mai di­fi­cilă. Aces­ta este probabil cel mai im­por­tant mo­tiv real şi eco­­nomic pen­tru care fir­mele de con­strucţii ro­mâneşti con­stru­iesc mai mult în zona în care îşi au şi sediul. Mai există însă şi firme care au probabil şi zone de influenţă", spune Cornu.

Cea mai mare parte a contractelor câştigate în 2011 de constructorii români, fie pe cont propriu, fie în consorţiu cu alte firme, se referă la proiecte de construcţii şi reabilitări de şosele aflate în regiunile în care companiile îşi au sediul, potrivit unei analize a ZF pe baza contractelor atribuite de Ministerul Transpor­turilor, Ministerul Dezvoltării sau consiliile judeţene anul trecut. De la modernizări de drumuri judeţene şi locale până la reabilitări de drumuri naţionale sau construcţii de centuri, constructorii români şi-au concentrat activitatea în jurul sediului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO