Companii

Cum se împart banii românilor: o treime merg pe mâncare, haine sau cosmetice

Cum se împart banii românilor: o treime merg pe...

Autor: Cristina Roşca

23.06.2017, 00:07 956

Aproape o treime din banii cheltuiţi lunar de un român merg către achiziţia de produse alimentare, haine sau cosmetice, restul fiind distribuiţi către utilităţi, transport, educaţie sau sănătate, arată o analiză a companiei de cercetare de piaţă GfK.

Raportul relevă că ponderea retailului în totalul cheltuielilor este cu atât mai mică cu cât economia respectivă este mai dezvoltată.

„Tendinţa de declin a ponderii cheltuielilor populaţiei Europei în retail a continuat şi în 2016. Cifrele arată că această cotă este de 31% în 2016 faţă de 31,4% anul precedent. Europenii investesc într-o pondere din ce în ce mai mare din venitul lor în sănătate, gastronomie şi întreţinere“, spun analiştii companiei GfK. Astfel, ponderea de 31,1% din România se înscrie în media europeană, piaţa locală situându-se la jumătatea clasamentului ce cuprinde 32 de ţări.

Ponderea retailului în totalul cheltuielilor ajunge şi la 40-50% în regiunea Europei Centrale şi Est, dar scade spre 25% în cele mai dezvoltate economii de pe Bătrânul Continent, potrivit GfK.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO