♦ Sunt 113 farmacii în plus sub umbrela lanţurilor naţionale sau regionale, cele prezente în mai multe judeţe în ultimele 12 luni, potrivit companiei de cercetare de piaţă IQVIA ♦ În oglindă, tot atâtea unităţi au „dispărut“ din segmentul farmaciilor independente sau lanţurilor mai mici, locale.
Consolidarea din domeniul retailului farmaceutic se vede în extinderea ca număr de unităţi a marilor lanţuri cu prezenţă naţională sau regională în mai multe judeţe din ţară, în detrimentul unităţilor independente sau al lanţurilor locale, cu câteva farmacii într-un singur oraş sau judeţ.
Astfel, din datele IQVIA, companie de cercetare de piaţă, în ultimele 12 luni au fost pe creştere lanţurile mari, în vreme ce unităţile independente au scăzut ca acoperire. În total, 113 farmacii au trecut din „curtea“ independenţilor în cea a marilor lanţuri, în contextul în care în această piaţă extinderile se fac în general prin achiziţiile de licenţe de farmacii deja prezente în piaţă.
Chiar recent, presa locală din Argeş a scris despre vânzarea licenţelor unei farmacii cu prezenţă locală - Forte Vita Farm, cu 12 unităţi, către Dr. Max şi Catena, cele mai extinse lanţuri, cu aproape 1.000 de unităţi fiecare. Forte Vita Farm a fost creată de o antreprenoare care este de profesie şi farmacistă, care conducea businessul alături de fiul său. Presiunea din piaţă îi determină însă pe aceşti antreprenori să se „predea“ marilor lanţuri, mai ales în contextul unor marje mici de profit în domeniul retailului farmaceutic. Marile lanţuri se bazează pe distribuitori în cadrul aceluiaşi grup.