Companii

Cum văd economia românească în 2014 şefii marilor reţele de magazine

Cum văd economia românească în 2014 şefii marilor reţele de magazine

Executivii din comerţul modern, o piaţă de circa opt miliarde de euro anual, estimează pentru acest an o creştere uşoară a economiei pe fondul unui an agricol bun şi al unei noi creşteri a exporturilor.

Şefii reţelelor internaţionale de magazine, care au pe mână afaceri de circa 8 mld. euro, peste 1.000 de magazine şi 60.000 de angajaţi, sunt primii care iau pulsul apetitului de consum al românilor şi sunt de părere că pentru a se vedea un avans puternic şi constant al consumului sunt necesare măsuri pentru încurajarea acestuia, cum ar fi reducerea TVA la alimente.

 

Previziunile executivilor din comerţ:

 

Pawel Musial, şeful Profi:

Lumea cumpără mai mult, dar cumpără produse mai ieftine. De asemenea, în continuare lumea face economii la aproape toate categoriile care nu sunt absolut necesare. Acesta este un semn cât se poate de transparent că a scăzut puterea de cumpărare a românilor

 

Sorana Georgia, director executiv BIlla:

Creşterea economică din 2013 a fost bazată în mare parte pe doi piloni: agricultura şi industria auto a cărei producţie a mers la export. Creşterea economică a anului 2014 depinde de mulţi factori, depinde de cum va fi anul agricol, de evoluţia investiţiilor - dacă se vor dezgheţa sau nu -, de cât de mult va creşte preţul la utilităţi şi, de ce nu, de aplicarea accizei la carburant.

 

Jean Baptiste Dernoncourt,CEO al Carrefour:

Pentru revenirea consumului ar trebui insistat pe dezvoltarea agriculturii, astfel încât în final la raft să avem preţuri mai mici. De asemenea, reducerea TVA la pâine a avut un efect pozitiv şi ar trebui adoptate măsuri similare şi pentru alte produse alimentare.

 

Xavier Piesvaux, director executiv al operaţiunilor locale ale Mega Image:

Pentru  anul 2014, Mega Image nu prevede modificări semnificative ale indicatorilor macroeconomice, mizând astfel pe un trend economic asemănător celui din 2013.

 

Citiţi mai multe despre previziunile executivilor din comerţ pe zfcorporate.ro.

 
AFACERI DE LA ZERO