♦ Viitorul model Duster, aşteptat în următorii 2-3 ani, va păstra aceleaşi caracteristici precum generaţia curentă, însă designul va fi influenţat de linia prezentată de Bigster.
Dacia mizează în continuare pe clienţii care vor un SUV de clasă mică, spaţios şi care să poată ieşi în off-road în weekend, ajutat de un sistem de tracţiune integrală. De partea cealaltă, viitorul Bigster, prezentat drept maşina care va duce Dacia în segmentul compact al SUV-urilor, va miza pe calitatea dorită de cei care vor o maşină de clasă compactă, explică David Durand directorul de design al mărcii Dacia.
„Duster va rămâne Duster în ceea ce priveşte dimensiunile sale şi performanţele în off-road. Clienţii vor să păstreze acest format de maşină, uşor de condus, de parcat, uşoară, performantă în off-road. Va păstra aceleaşi calităţi. Bigster este Dacia în segment C – este o maşină mai mare. Este răspunsul nostru pentru clasa compactă, sperăm că va răspunde cererilor clienţilor. Acolo există volum şi multe alte mărci, trebuie să mergem cu ce ştim, cu cunoştinţele noastre. Aşteptările sunt mai mari şi trebuie să le îndeplinim“, a spus David Durand într-un interviu acordat ZF în cadrul Salonului Auto de la Paris.
Începând cu data de 11 mai 2022, David Durand este noul director de design al mărcii Dacia. El va face parte din comitetul de direcţie condus de Denis Le Vot, CEO al Dacia. David Durand este subordonat lui Laurens van den Acker, director de design al Renault Group şi membru al Boardului de Management (BOM) al Renault Group. În 2020, este numit director de design exterior Dacia şi participă la realizarea designului conceptului Bigster, care ilustrează evoluţia viitoare a mărcii.