Companii

Cum vrea o antreprenoare din Focşani să cucerească zona cu un nou concept de cofetărie -patiserie „Va fi un proiect destul de îndrăzneţ pentru zona noastră”

Cum vrea o antreprenoare din Focşani să cucerească...

Autor: Mădălina Dediu Panaete

12.01.2025, 14:20 14707

Luminiţa Maroş a pornit Cofetăria Marisa din Focşani în 2015 după ce a găsit tortul pe care îl dorea tocmai în Bucureşti, iar după nouă ani în care a reuşit să crească şi să devină o alegere pentru consumatorii din zonă, vrea să ducă afacerea la un nou nivel şi să investească într-o nouă locaţie.

„2025 va fi anul în care vom face schimbări semnificative ş vom pune bazele unui proiect destul de îndrăznesc pentru zona noastră, într-o locaţie foarte frumoasă, în care vom oferi produse de cofetărie, patiserie, brutărie, mâncare, toate în aceeaşi locaţie, un concept pe care noi l-am denumit „Marisa, un carusel al deliciilor”. Va fi un proiect îndrăzneţ şi prin produsele oferite, şi prin design şi prin concept şi suntem foarte încântaţi”, a povestit antreprenoarea. Ea spune că că dacă totul merge conform planului, până la sfârşitul anului 2025 afacerea va aveaun laborator mult mai mare şi nou.

„Suntem la capacitate maximă şi  ne dorim să mărim capacitatea datorită cererii, să ne mărim capacitate cel puţin cu 40%. (...) Noi avem şi alte business-uri ale familiei, lucrăm în construcţii, în dezvoltare imobiliară şi cumva avem cum să ne susţinem investiţiile”, a povestit Luminţa Maroş în cadrul emisiunii ZF Agropower, un proiect susţinut de Banca Transilvania şi Penny.

Cât despre vânzările din luna decembrie, antreprenoarea spune că până în ajunul sărbătorilor s-a axat mai mult pe cadouri corporate, iar înainte de Crăciun începe forfota în cofetărie.

„În general, de Crăciun, cea mai mare vânzare este pe partea de cozonaci, iar de Revelion torturi şi prăjituri“. Ea a observat că românii sunt dispuşi oricând să cheltuie mai mult, mai ales când sunt produse în tendinţe sau noi, aşa cum este ciocolata Dubai.

„Sunt dispuşi oricând să cheltuie mai mult, deci am observat tendinţa asta până şi la copiii de şcoală, care sunt clasa a patra sau a cincea, toţi cer ciocolată  Dubai. Trendul acesta de pe reţelele de socializare a adus o creştere şi în consum. Românii cheltuie pentru produse de calitate, cheltuie pentru a fi în trend, pentru a avea ce e nou”, a povestit antreprenoarea, care conduce o cofetărie cu o cifră de afaceri de aproape 1 milion de lei în 2023.

„Din punct de vedere al businessului meu, în 2024 am fost cât de cât constanţi pe piaţă pentru că noi suntem un pic şi la capacitate maximă. Într-adevăr, s-a văzut diferenţa faţă de pandemie, când toată lumea a încercat să facă în casă prăjituri. După ieşirea din pandemie da, a crescut consumul, după care s-a calmat puţin. Acum consumul este  constant, nu am văzut schimbări majore faţă de 2023. Aşa am putut să facem şi noi nişte planuri şi calcule. Vom vedea pe viitor ce se întâmplă şi în funcţie de schimbările din politică şi din domeniul fiscal şi inflaţie. Toate impactează consumul”.

 
 
 
 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Urmează ZF Power Summit 2025