Companii

Cushman & Wakefield Echinox: Marile reţele de magazine au avut în 2021 afaceri cumulate cu 20% mai mari decât în 2019, anterior pandemiei, depăşind 27 miliarde euro ; singura scădere a fost la magazinele de încălţăminte

Cushman & Wakefield Echinox: Marile reţele de magazine...

Autor: Roxana Rosu

22.11.2022, 10:20 164

Marile reţele de retail au înregistrat în 2021 o cifră de afaceri cumulată cu aproape 20% mai mare faţă de 2019, an pre-pandemic, cu 60% peste rata de creştere a consumului din ultimii doi ani (12,5%) şi peste inflaţia cumulată din perioada 2020-2021, de 7,8%, potrivit studiului Romania Retail Snapshot, realizat de Cushman & Wakefield Echinox.

Studiul analizează 110 companii de retail din 12 domenii diferite, respectiv FMCG, Fashion, DIY, Articole Sportive, Încălţăminte, Articole pentru Copii, Bijuterii, Home & Deco, Restaurante şi Cafenele, Cosmetică, Electro-IT, Magazine Specializate. Împreună cei 110 de retaileri operează pentru 6.000 de magazine, majoritatea dintre acestea funcţionând în proiecte de retail de tip mall, parcuri de retail şi galerii comerciale.

Împreună,companiile incluse în studiu au raportat în 2021 o cifră de afaceri cumulată de 27,5 miliarde de euro, comparativ cu 22,9 miliarde de euro în 2019 şi 24,8 miliarde de euro în 2020.

Majorarea afacerilor a fost susţinută atât de deschideri de noi magazine, cât şi de revenirea consumului în 2021, dar şi în rata de creştere a vânzărilor online.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO