Companii

Dacia, aproape de final cu noul Logan. Nume de cod X52

Dacia, aproape de final cu noul Logan. Nume de cod X52
26.07.2010, 23:57 3556

Renault şi Automobile Dacia se află la jumătatea proiectuluipentru modelul ce va înlocui în 2012 actuala Dacia Logan, maşinăcare a vândut mai mult de 1,25 milioane de unităţi, socotind celeşase modele dezvoltate pe aceeaşi platformă tehnică.
Astfel, cea mai mare parte a celor 54 de furnizori locali şi 134 defurnizori externi negociază cu Renault contractele pentrufurnizarea de componente pentru viitorul model sau deja desfăşoarăteste şi încep implementarea şi modificarea fluxului de producţie,după ce au colaborat la concepţia pieselor.
La fel ca şi în cazul X90, actualul model Logan, şi detaliiledespre X52, viitoarea generaţie Logan, sunt păstrate secrete,astfel încât furnizorii nu ştiu cum va arăta viitoarea Dacia,singurele imagini disponibile fiind cele generate pe computer depasionaţii mărcii.
În ceea ce priveşte detaliile tehnice, cu siguranţă existămodificări.
"Avem proiecte noi şi cu VW, şi cu Renault. În cazul viitoruluimodel Dacia avem în principiu aceleaşi motorizări, cu micischimbări. Au devenit mai performante, cu emisii de carbon şiconsum de combustibil mai scăzute", a declarat Cătălin Tischer,directorul general al Mahle, care produce filtre de aer pentrumotoare.
Mahle produce filtre de aer şi pentru SUV-ul Duster. Astfel, laurmătoarea generaţie Dacia ar putea introduce motoare cu puterisuperioare. Utilizând aceeaşi arhitectură a motoarelor K7 de 1,4litri şi 1,6 litri cu alimentare pe benzină, Renault şi Dacia arputea modifica anumite elemente ale grupului motopropulsor care săpermită atât reducerea consumului, cât şi a emisiilor de noxe.

Peugeot intră în lupta contra Logan
Pentru moment competiţia Logan în piaţa low-cost este reprezentatăde modele de automobile de generaţie anterioară a unor producătoriinternaţionali. Astfel, Opel a păstrat în producţie Astra Classic,Hyundai are modelul Accent, iar Peugeot a redesenat modelul 206 subforma lui 206Ă. Sunt modele amortizate din punct de vedere alcosturilor şi care acum pot fi repoziţionate ca preţ în segmenteinferioare. Totodată, Toyota, Skoda şi alte mărci internaţionale auanunţat lansarea unor modele pentru segmentul low-cost saurepoziţionarea unor maşini existente deja pe piaţă.
"Toţi furnizorii negociază acum pentru proiectul Logan", a declaratCagri Inal, directorul fabricii AKA Automotive, care produceîncuietori.
Peugeot Citroën negociază acum contractarea pentru producţia deserie a unor componente care vor fi integrate în concurentulmodelului low-cost Dacia, care deocamdată la Mioveni are numele decod X52. Modelul Peugeot, cu indicativul M3, şi modelul Citroën, cuindicativul M4, se vor sincroniza astfel cu lansarea Logan II în2012.
Şi furnizorul blocurilor optice pentru întreaga familie Logan şipentru Duster, Elba Timişoara, este acum implicată în dezvoltareanoului model. Reprezentanţii companiei nu au dorit să dea detaliidespre model sau producţia posibilă, însă au specificat că auinvestit în ultimii ani în tehnologia LED, precum cea care intră înconstrucţia farurilor din gama mărcii Audi.
"Există posibilitatea implementării tehnologiei LED în farurilepentru Dacia. Trebuie însă să fie decizia lor. Totul ţine deadaptare. Acum ne gândim la viitoarea generaţie Logan, laviitoarele modele şi la comenzile pentru fabricile din Maroc şiRusia. Acolo este bătălia între furnizori", a declarat GheorgheCocian, directorul general al Elba Timişoara.
Compania furnizează deja corpuri de iluminat care sunt livrate încomponenţa colecţiilor CKD de maşini dezasamblate către celelaltefabrici care produc modelele Logan.

Miza este pe fabricile din Rusia şi Maroc
Dintre cei 54 de furnizori locali, o parte dintre ei sunt incluşiîn panelul de furnizori ai Renault la nivel regional, precum esteRombat, care furnizează acumulatori auto pentru gama Renault şiDacia. Cum capacitatea de asamblare a Automobile Dacia se apropiede limita instalată, întrucât ar putea fi produse peste 300.000 deunităţi în acest an la Mioveni, focalizarea furnizorilor locali şiinternaţionali se mută acum către Rusia şi Maroc. În urmă cu maimult de un an Renault a dublat capacitatea de producţie a fabriciiAvtoframos din Moscova, la 120.000 de unităţi anual, iarconstrucţia fabricii din Tanger, care va fi gata în 2012, este încurs. Capacitatea fabricii din Tanger, Maroc, este programată la400.000 de automobile anual.

AFACERI DE LA ZERO