Companii

Dacia a crescut cu două cifre în 2022 în Franţa şi Italia, iar Sandero se pregăteşte să devină al doilea cel mai bine vândut model. În Franţa Dacia a încheiat anul cu o creştere de aproape 30 de procente, ajungând la 125.200 de unităţi şi o cotă de piaţă de 7,5%

Dacia a crescut cu două cifre în 2022 în Franţa şi...

Autor: Bogdan Alecu

Dacia Sandero a fost în primele 11 luni din 2021 al doilea cel mai bine vândut model auto la nivel eu­ro­pean, cu 176.650 de unităţi, în creş­tere cu 18% faţă de anul ante­rior, când însă era comercializată ge­ne­raţia anterioară, conform datelor Jato Dynamics. Astfel, în premieră, mo­delul Dacia produs atât în Ro­mânia, la Mioveni, cât şi la Tanger, în Maroc, încheie anul în top trei şi se apropie de vo­lumele modelului Volkswagen Golf, care de foar­te mulţi ani deţine titlul de cel mai bine vândut auto­mo­bil la nivel euro­pean. Golf a mar­cat în 11 luni din 2021 o scă­de­re de 24% a vo­lumelor, la 191.924 de uni­tăţi, Volkswagen fiind printre măr­cile afectate de criza compo­nen­telor electronice.

În Italia, Dacia s-a clasat printre mărcile cu cele mai mari creşteri în 2021. Per total, marca autohtonă a înregistrat anul trecut aproape 61.700 de autoturisme noi înma­triculate, în creştere cu 15% faţă de 2020. Însă pe final de an, având în vedere că în noiembrie uzina a produs la capacitate maximă, creş­te­rea din decembrie a ajuns la 30% sus­ţinută în special de SUV-ul Duster, care a fost şi al doilea cel mai bine vândut model pe piaţa ita­lia­nă. Dacia a mizat puternic în ulti­mii doi ani pe motorizările pe GPL, iar acestea au o cerere ridicată în Italia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
Urmează ZF Power Summit’24
AFACERI DE LA ZERO