Companii

Dacia şi Ford apasă pedala pe final de an, iar producţia auto trece pentru prima dată de nivelul din 2019. Faţă de primele zece luni din 2021 creşterea producţiei este de aproape 30%, iar faţă de perioada ianuarie-octombrie din 2019 avansul este de 4,3%

Dacia a urcat în primele zece luni cu 24% în condiţiile în care 2022 este primul an complet pentru Jogger la Mioveni

Dacia a urcat în primele zece luni cu 24% în condiţiile în care 2022 este primul an complet pentru Jogger la Mioveni

Autor: Bogdan Alecu

20.11.2022, 12:21 5472

În octombrie Dacia şi-a dublat producţia, iar Ford şi-a triplat-o, dar rezultatele vin după o lună octombrie 2021 dezastruoasă pentru industria auto.

Dacia şi Ford au asamblat 425.423 de autoturisme în primele zece luni ale aces­tui an, potrivit datelor Aso­ciaţiei Constructorilor de Automobile din România - ACAROM. Volumele din pri­mele zece luni sunt cu 4,3% peste cele din 2019, ultimul an fără pro­bleme în industria auto europeană - pro­ducţia nu era afectată nici de pandemia de coronavirus şi nici de lipsa componentelor electronice.

În 2019, Ford producea la Craiova numai modelul EcoSport, nu şi Puma, care acum reprezintă chiar şi mai bine de 80% din producţia uzinei, iar Dacia producea în 2019 un singur model „pe val“ - Duster II, în timp ce acum la Mioveni uzina produce Duster II facelift, Sandero Stepway din cea de-a treia generaţie şi Jogger, noul crossover compact care a intrat deja în top cinci cele mai bine vândute modele pe piaţa locală.

Dacia a urcat în primele zece luni cu 24% în condiţiile în care 2022 este primul an complet pentru Jogger la Mioveni, 24 de procente însemnând deja 50.000 de maşini în plus asamblate în România de către Dacia.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Citește continuarea pe
zfcorporate.ro
AFACERI DE LA ZERO