La doi ani de când pe fondul crizei economice mondiale Daciaraporta o înjumătăţire a profitului, într-o perioadă în care mulţidintre constructorii auto de volum înregistrau pierderi,constructorul auto de la Mioveni a raportat un nou nivel maximpentru cifra de afaceri, de peste 2,7 miliarde de euro în 2010.
Atingerea acestui rulaj, în creştere cu aproape 30% faţă de anulanterior, vine pe fondul majorării producţiei la un nivel record depeste 341.000 de unităţi, apropiat de capacitatea maximă de 350.000de maşini a uzinei. Aproape 90% din maşinile produse la Mioveni aufost exportate către principala piaţă a Dacia - Europa de Vest,în frunte cu Franţa şi Germania, motorul principal fiind SUV-ulDuster, a cărui producţie a depăşit pragul de 80.000 de unităţiîn şapte luni.
În condiţiile în care exporturile au ajuns să ocupe aproapeîntreaga capacitate de producţie a uzinei, profitabilitateaacesteia a scăzut în ultimii patru ani, la aproape 180 de euro permaşină în 2009 pentru a urca în 2010 la puţin peste 200 de euro perautomobil produs.
Spre comparaţie, în 2007, anul în care piaţa locală s-a apropiatde nivelul maxim de 370.000 de autovehicule, Automobile Dacia aavut un profit net de peste 132 de milioane de euro, adică uncâştig de aproape 600 de euro per maşină, potrivit calculelorZF.
Revenirea pe un trend ascendent a profitului Dacia vine la maipuţin de un an de când Renault va începe producţia la cea de-atreia uzină a mărcii din Maroc.
Automobile Dacia va plăti în acest an celor 15.000 de angajaţisalarii în valoare totală de aproape nouă milioane de euro, adicăîn medie 650 de euro per angajat. Angajaţii Automobile Dacia auobţinut în luna martie o majorare salarială de 260 de lei în cazulmuncitorilor calificaţi, reprezentând o creştere medie de 13% înurma negocierilor dintre administraţie şi sindicat. Profitul perangajat a înregistrat o creştere de aproape 25% în 2010 faţă de2009, la 5.150 de euro (430 euro/lună), dar cu mai bine de 50% subnivelul atins în 2007.
Cei mai importanţi oameni din Renault
- Jérôme Olive, 53 de ani, directorul general al AutomobileDacia
- Jacques Chauvet, 63 de ani, preşedintele Consiliului deAdministraţie al Automobile Dacia
- Constantin Stroe, 69 de ani, vicepreşedintele Consiliului deAdministraţie al Automobile Dacia
- Fabrice Cambolive, 43 de ani, directorul comercial alAutomobile Dacia
- Sorin Buşe, 40 de ani, directorul general al RenaultTechnologie Roumanie
Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels