Companii

Dacia mizeaza pe o crestere de cel putin 13% a vanzarilor dupa lansarea Sandero

Dacia mizeaza pe o crestere de cel putin 13% a vanzarilor dupa lansarea Sandero

Jacques Daniel, directorul comercial al Renault Nissan Dacia

10.07.2008, 18:43 27

Sandero, cel mai nou model Dacia, devine, la o luna de la lansare, baza aprecierii vanzarilor Automobile Dacia, care sunt estimate sa creasca cu mai mult de 13% la nivel mondial in acest an. Potrivit acestui ritm de crestere, vanzarile Automobile Dacia vor ajunge in 2008 la mai mult de 260.000 de autovehicule in Romania si pe pietele externe.
Urmarind tendinta conturata in primul semestru al anului, cand vanzarile producatorului roman s-au apreciat cu 13,3%, la 127.276 de unitati, reprezentantii companiei au estimat ca ritmul de crestere se va mentine si in a doua jumatate a anului cel putin la acelasi nivel. Valoarea vanzarilor Dacia in primul semestru, cal-culata la un pret mediu de 8.000 de euro, se ridica la mai mult de un miliard de euro.
"Rezultatele primului semestru au fost conform asteptarilor, iar pentru restul anului nu vad de ce nu am trece si de o crestere de 13% a vanzarilor. Ne asteptam ca in al doilea semestru sa avem cifre si mai bune, considerand lansarea Sandero si a Logan restilizat, care se vor simti in vanzari", a declarat Jacques Daniel, directorul comercial al Renault Nissan Dacia.
Sandero, cel mai nou model din gama Dacia, a cumulat vanzari de aproape 1.500 de unitati in luna iunie, iar de la lansare a inregistrat 5.100 de comenzi, motiv pentru care directorul comercial al Dacia a declarat ca ar putea deveni in scurt timp cel mai vandut model din gama.
"In conditiile actuale de piata este destul de greu sa facem previziuni exacte, dar cererea pentru Sandero este peste asteptari, iar livrarile pe care vom reusi sa le realizam pe plan local depind mai mult de felul in care vom prioritiza productia", a declarat Daniel.
Anterior Daniel a estimat ca vanzarile Sandero in Romania vor fi de 13.000 de unitati in 2008.
El a adaugat ca in functie de evolutia cererii pe pietele externe si mixul de produs, repartizarea productiei va fi realizata in functie de mai multe criterii, principalele fiind optimizarea marjei operationale, obtinerea cotei de piata urmarite si atingerea unui interval de livrare optim. "Pentru Sandero am observat inca de la Geneva ca exista interes, motiv pentru care am inceput productia mai devreme si am realizat stocuri. Insa daca cererea va evolua in acelasi fel probabil ca termenul de livrare va creste", a spus Daniel.
Jacques Daniel a mentionat ca sustinerea unei cereri peste asteptari pentru Sandero ar putea fi realizata fara a dezechilibra mixul productiei Automobile Dacia, prin livrarile fabricii Renault din Maroc, pozitionata mult mai aproape de Franta, cea mai mare piata europeana pentru Logan.
In Franta s-au comercializat in primele sase luni ale anului mai mult de 21.000 de unitati Logan.
In timp ce vanzarile totale ale producatorului s-au apreciat cu 13,3% (Romania si export), Automobile Dacia a raportat pentru piata locala o scadere de 12%, comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, la 45.852 de unitati. Daniel a declarat ca aceasta evolutie a fost datorata faptului ca piata a asteptat Sandero si Logan restilizat.
"In conditiile in care apar poze spion cu Logan restilizat inainte cu doua luni de lansare, clientii vor astepta noul model. In plus scaderea vanzarilor ultimelor luni se explica si prin intarzierea programului de reinnoire a parcului auto", a declarat Daniel.
Automobile Dacia are alocate mai mult de 3.000 de unitati din totalul de 40.000 de autovehicule incluse in program.

Minus 16% pentru Renault
Vanzarile Renault Romania au inregistrat in prima jumatate a anului o scadere de aproape 16%, la un volum de 12.575 de autovehicule. In iunie, vanzarile importatorului s-au diminuat cu 14% fata de aceeasi luna a anului trecut. Renault Symbol, modelul sedan de clasa mica al constructorului francez, a inregistrat o scadere a vanzarilor de 20%, la un nivel de 5.392 de unitati, in timp ce Laguna III a inregistrat vanzari de 371 de unitati in intervalul martie-iunie, in contextul in care vechea generatie atingea un volum de 256 de unitati in intervalul ianuarie-iunie 2007.

Piata auto a scazut cu 31% in iunie

Vanzarile de autovehicule au inregistrat in prima jumatate a anului o scadere de 3%, la aproximativ 164.000 de unitati, valoare estimata de ZF pe baza cotei de piata de 35,6% anuntata de grupul Renault si pe volumul cumulat al vanzarilor celor doua marci, Dacia si Renault, respectiv de 58.403 de unitati. Spre comparatie, in primele cinci luni cresterea pietei totale a fost de 3,6%, in conditiile in care la nivelul lunii mai scaderea a fost de 23%. In iunie, scaderea s-a accentuat la 31%, valoare aferenta unui volum de 24.044 de autovehicule, in conditiile in care in aceasta luna a fost demarat programul "Rabla". Oficialii Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile (APIA) nu au dorit sa confirme aceste cifre.
Potrivit declaratiilor lui Brent Valmar, directorul general al Porsche Romania, cel mai mare importator, care detine si functia de vicepresedinte al APIA, ritmul de crestere al pietei auto a fost afectat in acest an de mai multi factori precum rata inflatiei, cursul valutar, leul inregistrand o scadere fata de moneda unica europeana, majorarea dobanzilor la credite, dar si din cauza modificarii taxei de inmatriculare care incurajeaza importurile de automobile second-hand. (Bogdan Alecu)

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO