Companii

Dacia mizează pe o producţie similară cu cea din 2014, susţinută de pieţele sud-europene

Foto: Mihai Dăscălescu

Foto: Mihai Dăscălescu

Autor: Bogdan Alecu

08.04.2015, 00:00 355

Înmatriculările Dacia continuă să piardă teren în Franţa şi Germania, cele mai mari două pieţe pentru marca autohtonă, dar declinul acestora este amortizat de o cerere tot mai mare din partea Spaniei şi Italiei. 

„Per total, la nivel european avem o creştere pentru Dacia în primele două luni cu toate că Franţa şi Germania scad. Este puţin cam prea devreme pentru a comenta volumele pentru întregul an. Dar nu suntem îngrijoraţi de evoluţia pieţelor vest-europene deoarece acolo există o revenire a pieţei de pe urma căreia vom beneficia şi noi. Spre exemplu, în Spania, Italia şi UK avem creşteri de două cifre şi deja volumele nu sunt atât de mici şi combinate cu o stabilitate sau o evoluţie plus/minus de o cifră pe pieţele mari precum Franţa sau Germania pot aduce o creştere”, a spus Nicolas Maure, directorul general şi preşedintele Automobile Dacia.

Spre exemplu, în Germania marca autohtonă a scăzut cu 6,6% în primul trimestru, faţă de perioada similară a anului trecut, la circa 10.700 de maşini, cu toate că piaţa germană a urcat în acelaşi interval cu 6,4%. De asemenea, în Franţa, Dacia a pierdut aproape 14 procente, scăzând la 24.500 de maşini, în ciuda unei pieţe în urcare cu 7%.

Pe de altă parte, în Italia Dacia a urcat cu 31% în primul trimestru, la aproape 12.700 de maşini, echivalentul a 3% din piaţă, în condiţiile în care piaţa italiană a urcat în acelaşi interval cu 15%. Creşteri a mai punctat Dacia şi în Ungaria, unde Duster e cel de-al patrulea cel mai bine vândut automobil.

 

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO