Companii

Dacia se pregăteşte să exporte la anul SUV-uri Duster de 1,5 mld. euro

Dacia se pregăteşte să exporte la anul SUV-uri Duster de 1,5 mld. euro

Jerome Olive, director general Automobile Dacia: Ne preocupă extinderea capacităţii, dar aceasta trebuie să aibă loc şi la furnizori pentru ca şi aceştia să poată produce componentele necesare.

18.07.2010, 23:49 48

Dacia va majora producţia modelului Duster de la 20 de unităţipe oră în prezent la 25 de SUV-uri în octombrie şi ulterior la 35de maşini la începutul anului viitor, pentru a reduce perioada deaşteptare a clienţilor, care în Europa de Vest ajunge până la şaseluni.
"Ne preocupă extinderea capacităţii, dar aceasta trebuie să aibăloc şi la furnizori pentru ca şi aceştia să poată producecomponentele necesare. Înregistrăm un efect favorabil în cazulmodelului Duster care are un avans susţinut al vânzărilor", a spusJérôme Olive, şeful Automobile Dacia într-un interviu pentru ZF.Duster va "împinge" astfel producţia constructorului de la Mioveniîn acest an la 330.000 de autovehicule, aproape de capacitateamaximă, din care 90% vor reprezenta maşini vândute pe pieţeleexterne. În câteva luni de la demararea producţiei, Duster a urcatdirect pe locul doi în ceea ce priveşte exporturile uzinei de laMioveni după Sandero, nouă din zece SUV-uri fiind vândute cătrepieţe precum Franţa sau Germania.
Producţia SUV-ului Dacia de anul viitor ar putea ajunge la peste120.000 de unităţi, potrivit calculelor ZF, cu o cadenţă zilnică depeste 460 de maşini, faţă de 260 în prezent. Astfel, valoareaexporturilor Duster în 2011 va fi de peste 1,5 mld. euro, potrivitcalculelor ZF, ceea ce ar însemna aproximativ 5% din exporturileRomâniei. Cumulat cu cele ale celorlalte modele Dacia, ar puteadepăşi nivelul de 10% din exporturi.
La începutul lunii iulie erau în derulare 35.500 de comenzi pentruSUV-ul autohton, din care peste 30.000 de unităţi proveneau dinEuropa de Vest. Până la finele lunii iunie în România s-au livratpeste 1.500 de SUV-uri produse la Mioveni, dintr-un total de peste3.000 de comenzi. Majoritatea clienţilor atât din România, cât şila nivel european s-au orientat către versiunea 4x4, cu motordiesel de 110 CP Euro 5, care are un preţ de peste 15.000 de euro,fiind cu aproape 10.000 de euro mai ieftin decât un alt model deteren cu tracţiune integrală disponibil pe piaţa europeană.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO