La Şantierul Naval Damen din Galaţi a fost lansată la apă, joi, o navă de tip Damen Offshore Carrier DOC 8500, care va purta numele "Maersk Connector" şi reprezintă ultima achiziţie a flotei Maersk Supply Service, care include peste 60 de nave de diverse tipuri, transmite corespondentul MEDIAFAX.
Potrivit reprezentanţilor Şantierului Naval Damen, nava "Maersk Connector" va opera în cadrul unui acord tip charter încheiat între flota Maersk Supply Service şi compania DeepOcean.
"Nava îmbunătăţeste astfel capacităţile companiei DeepOcean în segmentul instalării cablurilor submarine şi reprezintă un element de interes sporit pentru proiectele tip interconexiune ce vizează sectorul produselor petroliere şi al gazelor, dar şi cel al utilizării energiei regenerabile. Această navă va asigura instalarea de cabluri submarine pentru ferme eoliene din zona Mării Nordului", a declarat purtătorul de cuvânt al Şantierului Naval Damen din Galaţi, Corina Pîrvu.
Nava, de 9.300 de tone-deadweight, are o lungime de 138,35 metri, o lăţime de 27,45 metri, un pescaj de 6,25 metri şi o capacitate de transport de 90 de persoane, echipaj şi pasageri.
Corina Pîrvu a precizat că nava va fi livrată în cursul lunii februarie a anului viitor, iar finalizarea acesteia este realizată de companii specializate (co-producători): pentru engineering - Damen Shipyards Gorinchem, MEGA, Ship Design Group şi MDEM Ucraina, pentru echipamentele şi instalaţiile electrice - Alewinjse Marine Galaţi România, pentru vopsitorie şi protecţie anticorozivă - Den Breejen Romania şi International Paint, pentru sistemele de aer condiţionat şi ventilaţie - Heinen & Hopman filiala Galaţi, pentru izolaţii şi amenajări - Hertel. De asemenea, pentru lucrări de mai mică anvergură contribuie companiile Maritime Interior şi De Haan Romania, pentru instalaţiile sanitare, şi Dokival, pentru lucrările de curăţenie.
O navă asemănătoare, dar pentru o altă companie, a fost lansată la apă la Şantierul Naval din Galaţi anul trecut.
La Şantierul Naval Damen din Galaţi se estimează că pe tot parcursul acestui an vor fi lansate şi livrate între 25 şi 30 de nave.
Pe platforma şantierului de la Galaţi lucrează aproximativ 4.000 de persoane, din care 2.535 sunt angajaţi proprii, iar alţi circa 1.300 lucrează pentru firmele subcontractoare.