Companii

Dan Ivan, Sanofi-Aventis: Piata s-ar putea dubla daca consumul din mediul rural l-ar egala pe cel din orase

Dan Ivan, Sanofi-Aventis: Piata s-ar putea dubla daca consumul din mediul rural l-ar egala pe cel din orase

Dan Ivan, directorul general al Sanofi-Aventis Romania: Am functionat ca birou de reprezentanta pana la jumatatea anului trecut, cand am devenit SRL. Acesta se ocupa de serviciile de promovare a produselor Sanofi-Aventis. Probabil vom deveni o entitate comerciala in 2008.

07.05.2007, 15:00 205

Reprezentanta din Romania a gigantului farmaceutic Sanofi-Aventis si-a propus pentru sfarsitul acestui an sa atinga o cota de piata de 7,5% comparativ cu circa 6,5% la nivelul anului 2006, spune Dan Ivan, directorul general al Sanofi-Aventis Romania.
Sanofi-Aventis este al treilea jucator de pe piata de profil locala, care a incheiat anul 2006 cu vanzari de aproximativ 100 mil. euro, la un ritm de crestere de peste 20%, superior celui al pietei. Pentru acest an, compania vizeaza o crestere de peste 15% a cifrei de afaceri. La avansul afacerilor Sanofi-Aventis de pe plan local va contribui si cresterea pietei de profil in special in mediul rural.
"Deocamdata exista o discrepanta destul de mare intre accesul la medicatie al pacientilor de la sat si cei din mediul urban. In mediul rural consumul de medicamente este mult sub media tarii, din multe motive, lipsa cadrelor medicale fiind unul dintre ele. Acest potential este enorm. O dublare a pietei ar putea veni numai daca cei din mediul rural ar ajunge la un consum egal cu cel al orasenilor", a declarat pentru ZF Dan Ivan.
La o crestere anuala de circa 15%, piata
s-ar putea dubla in urmatorii cinci ani.
"Piata ar trebui sa se dubleze pentru a ajunge la o cheltuiala aflata la media statelor din centrul si estul Europei. Cresterea pietei este determinata pe de o parte de cresterea PIB, de cresterea procentajului din PIB alocat Sanatatii, de cresterea salariilor si, bineinteles, de avantul sectorului privat de asigurari", a adaugat Ivan.
Sanofi-Aventis activeaza in arii terapeutice precum cele cardiovasculare, sistem nervos central, oncologie, diabet, medicina interna sau vaccinuri.
Compania este prezenta cu medicamente atat pe segmentul de RX-uri (medicamente care se elibereaza cu prescriptie medicala), cat si pe cel de OTC-uri. Sanofi-Aventis are un singur produs in TOP 20 al medicamentelor cu cele mai mari vanzari din Romania, Plavix (folosit in tratamentul persoanelor cu afectiuni cardiovasculare).
"OTC-urile au ramas constant la 20% din piata. Acest segment a crescut in stransa corelatie cu puterea de cumparare si cu nivelul de educatie a populatiei. Noi avem un portofoliu de OTC-uri care reprezinta 15% din totalul vanzarilor", a precizat Dan Ivan.
Printre brandurile de OTC-uri ale Sanofi-Aventis se numara No-Spa, Essentiale sau Magne B6.
Sanofi-Aventis are aproximativ 200 de angajati in Romania.
"Am functionat ca birou de reprezentanta pana la jumatatea anului trecut, cand am devenit SRL. Acesta se ocupa de serviciile de promovare a produselor Sanofi-Aventis. Probabil vom deveni o entitate comerciala in 2008", a precizat Dan Ivan.
Compania este de asemenea prezenta si cu produse folosite in tratamentul diabetului. Acest tip de medicament a fost introdus recent in farmaciile cu circuit deschis, ceea ce a facut obiectul unor discutii aprinse intre reprezentantii distribuitorilor si cei ai Ministerului Sanatatii.
"S-a facut implementarea intr-un timp foarte scurt a acestor noi norme. Distributia in farmaciile cu circuit deschis abia a inceput, si o sa ia ceva timp pana cand distribuitorii si farmaciile isi vor forma stocurile. Farmacistul trebuie sa stie pe ce pacient se bazeaza pentru ca nu poate sa-si faca un stoc mare de insulina, pentru ca este greu de pastrat. Este o degrevare a sistemului, dar mai sunt multe de pus la punct", a conchis Ivan.
Sanofi-Aventis a luat fiinta in 2004, dupa ce Sanofi-Syntelabo a cumparat Aventis, o companie cu o capitalizare dubla. Istoria grupului cuprinde aproximativ 350 de fuziuni si achizitii, adica aproape una in fiecare luna.
"In industria farmaceutica am intrat in 1994, dar m-am alaturat grupului Sanofi in 1995, pe postul de Pharma Operations Manager in Romania. In perioada 1998-1999 am fost marketing manager pentru Europa de Est. Dupa fuziunea cu Syntelabo am devenit director general al noii entitati."
Principalii concurenti ai Sanofi-Aventis pe piata locala sunt GlaxoSmithKline, Hoffmann La Roche, Novartis, Pfizer. Acestia activeaza pe o piata estimata anul trecut la aproximativ 1,5 mld. euro, cu un ritm de crestere de aproape 20%. Dintre producatorii locali, in top se remarca Terapia Ranbaxy, Zentiva, Antibiotice, LaborMed, si Biofarm.
Segmentele cu ponderea cea mai mare in cadrul pietei sunt cele cardiovasculare, anti-infectioase sistemice (antibiotice), sistem musculo-scheletice.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO