Companii

Dan Stoicea, Unisistem: Distribuim direct pe santier, pentru ca retailul va fi acaparat de jucatorii din bricolaj

Dan Stoicea, Unisistem: Distribuim direct pe santier, pentru ca retailul va fi acaparat de jucatorii din bricolaj

Dan Stoicea, directorul general al Unisistem Grup: Consider ca piata constructiilor va continua sa creasca cu un ritm de circa 20-25% in urmatorii trei ani, iar ulterior ritmul de crestere va scadea la circa 7-8%.

11.09.2007, 14:19 282

Dan Stoicea, directorul general al Unisistem Grup, pariaza in urmatorii ani pe distributia catre firmele de constructii direct pe santier, evitand ofensiva marilor retele internationale de bricolaj care afecteaza afacerile micilor retaileri de materiale de constructii.
"Constructorii au mare nevoie in prezent de servicii, pentru ca piata este in continua crestere si au tot mai multe comenzi pe care nu le pot onora daca nu primesc materialele de constructii la timp. Firmele de constructii nu-si dezvolta retele de logistica pentru materiale de constructii, iar noi le transportam in cel mult 24 de ore din momentul comenzii oriunde in tara", a declarat Stoicea.
Unisistem Grup lucreaza cu circa 12.000 de firme de constructii, carora le livreaza pachete complete de materiale de constructii, si intentioneaza sa extinda numarul clientilor in urmatorii ani.
"Ne adresam in principal companiilor medii si mari de constructii, dar si muncitorilor care si-au facut propriile firme de constructii. Segmentul de retail ne intereseaza mai putin, pentru ca acest sector va fi dominat de bricolaj in urmatorii ani", afirma Stoicea.
Potrivit lui, in ultimii trei ani in Bucuresti au disparut circa 400 de magazine mici specializate in distributia de materiale de constructii, in prezent fiind maximum 800 de astfel de magazine.
"Zone cunoscute din Bucuresti pentru distributia de materiale de constructii, cum sunt Valea Cascadelor sau soseaua Mihai Bravu, sunt in declin din cauza lipsei de experienta a proprietarilor de magazine de retail si a extinderii retelelor de bricolaj. Insa au aparut alte zone precum soseaua Pargari din Colentina, unde sunt 100 de magazine de unde se aprovizioneaza constructorii care au lucrari in Pipera, si soseaua Chitila sau Prelungirea Ghencea", explica Stoicea.
Chiar daca ponderea activitatii de retail in cifra de afaceri a Unisistem Grup s-a dublat in ultimi trei ani, pana la circa 20%, investitiile grupului vor fi indreptate catre sectorul constructorilor. "Vom continua sa dezvoltam serviciile pentru constructori, prin majorarea parcului auto si prin extinderea programului de lucru in cadrul depozitelor pana la ora 22-23", explica Stoicea. Compania are in prezent 20 de masini de 3,5 tone, care livreaza marfa direct pe santierele constructorilor, si isi va dubla flota auto pana la sfarsitul anului 2009.
"Consider ca piata constructiilor va continua sa creasca cu un ritm de circa 20-25% in urmatorii trei ani, iar ulterior ritmul de crestere va scadea la circa 7-8%. Insa e foarte dificil de facut previziuni, pentru ca piata este in continua schimbare", apreciaza Stoicea. Spre exemplu, in lunile iunie-septembrie, care erau de obicei varful sezonului, nu s-a inregistrat o crestere puternica a vanzarilor de materiale de constructii, pentru ca tot mai multi romani au preferat sa plece in concediu decat sa renoveze casele, potrivit lui Stoicea.
Unisistem Grup este format din companiile LIV International si Unisistem Constuct, care detin in total 10 depozite si trei centre logistice in Bucuresti si Craiova. Grupul distribuie gresie si faianta, prafuri (ciment, var, ipsos, adezivi), placi de gips-carton, vopsele, produse fibrolemnoase, termo-fono-hidro izolatii si sisteme de amenajari pentru case.
Compania Unisistem Construct, infiintata in 1997, este detinuta de familia Stoicea si de un actionar olandez si distribuie gips-carton produs de grupul austriac Knauf. "Initial aceasta firma a distribuit materiale de constructii ale producatorului olandez Unidek, specializat in productia de panouri sandwich si structuri pentru acoperis, insa ulterior am renuntat", spune Stoicea, care afirma ca a primit mai multe oferte de preluare din partea fondurilor de investitii, pe care deocamdata le-a refuzat.
Principalii competitori ai Unisistem Grup pe segmentul distributiei catre constructori sunt Arabesque si Baduc, in timp ce pe retail sunt marile retele de bricolaj precum Praktiker, Bricostore, Hornbach sau bauMax.

Cine se bate pe o piata de 3,5 mld. euro

Cel mai mare jucator de pe piata de distributie de materiale de constructii, estimata la 3,5 miliarde de euro, este Arabesque din Galati, care detine in prezent 14 centre comerciale si estimeaza pentru acest an afaceri de 450 de milioane de euro.
Circa 70% din piata de distributie de materiale de constructii este dominata de magazinele mici si medii de retail care s-au dezvoltat in marile orase, insa ponderea acestora va scadea in urmatorii ani in dauna sectorului de bricolaj.
Retelele de bricolaj detinute de companii internationale precum Praktiker, Bricostore, bauMax, Mr. Bricolage, Hornbach sau Tekzen ar putea ajunge la un numar cumulat de peste 70 de unitati la sfarsitul anului 2008, potrivit planurilor de extindere anuntate de jucatorii de pe piata.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO