Companii

Danezii de la Kuma au avut afaceri de 3,3 mil. euro în 2015 în România şi vor să deschidă o fabrică de lavoare în Republica Dominicană

Danezii de la Kuma au avut afaceri de 3,3 mil. euro în...

Autor: Alina-Elena Vasiliu

16.03.2016, 11:49 342

Compania Kuma, producătoare de lavoare, blaturi şi mobilier pentru băi şi bucătării sub brandurile Kuma şi Nordline, a avut anul trecut afaceri de 3,3 milioane de euro pe piaţa locală, în creştere cu 10% faţă de anul precedent. Kuma România estimează o creştere de 10% şi pentru acest an, mai ales că, începând cu acest an, produsele companiei se regăsesc şi pe piaţa din Republica Dominicană, unde compania va opera în mod direct iar următoarele ţări vizate pentru expansiune sunt Austria, Ungaria şi Marea Britanie. În România, danezii de la Kuma deţin o fabrică în localitatea Băneşti, judeţul Prahova.

“Majorarea cifrei de afaceri în 2015 se datorează, în principal, intensificării vânzărilor în retail pe piaţa scandinavă. Totodată, am remarcat şi o revigorare a proiectelor din România, fapt care ne încurajează estimările de creştere pentru acest an, vizând un avans până la cca. 3,6 milioane de euro”, a declarat Camelia Olesen, director executiv al Kuma România.

Anul trecut, Kuma a investit 230.000 de euro în sisteme de ventilaţie în secţia de turnare din fabrică şi extinderea spaţiului cu două noi secţii – finisare şi stocare.

Printre obiectivele firmei pentru acest an, se numără accesarea unor fonduri europene pentru IMM-uri privind extinderea capacităţii de producţie şi achiziţionarea de noi utilaje, investiţiile fiind estimate la circa 800.000 de euro.

“Planurile noastre vizează investiţia într-o fabrică în Republica Dominicană până la finele anului 2018, aceasta urmând să producă lavoare şi blaturi pentru bucătării”, spune Camelia Olesen.

Kuma a intrat pe piaţa românească în urmă cu 17 ani, producţia fiind lansată în 2006, odată cu inaugurarea fabricii din Băneşti, în urma unei investiţii de aproape 2 milioane de euro. În 2013, compania a alocat investiţii de peste 400.000 de euro în proiecte care au vizat, printre altele, o nouă secţie de finisare, achiziţionarea unei clădiri în vecinătatea fabricii, pentru extinderea depozitului, şi dezvoltarea unui showroom, cu facilităţi  de sală de conferinţe şi training de personal.

Printre principalii clienţi Kuma din România se nu­mără lanţurile hoteliere Continental, Ibis, Ra­mada şi Golden Tulip, mallurile Băneasa Shopping Center şi Sun Plaza, Arena Naţională, stadionul CFR Cluj, Aero­por­tul Henri Coandă şi diverse ansambluri reziden­ţiale şi de birouri.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

AFACERI DE LA ZERO