Companii

Danezii de la Lego vând în România jucării de 104 mil. lei şi se îndreaptă spre o cotă de 10% din piaţă. Compania are nouă magazine pe piaţa locală

Danezii de la Lego vând în România jucării de 104...

Autor: Georgiana Mihalache

24.06.2019, 17:00 391

Lego România, subsidiara danezilor pe piaţa locală, care a început să deschidă propriile magazine de jucării în 2009, a ajuns la afaceri de 104 milioane de lei în 2018, în creştere cu 13% faţă de anul anterior, potrivit datelor publice de la ministerul de Finanţe.

Deşi nu este pentru prima dată când Lego trece de 100 mil. lei afaceri, profitul companiei în 2018 a fost cel mai mare de la înfiinţarea companiei, depăşind 2,6 milioane de lei, ceea ce înseamnă o creştere de 36% faţă de anul 2017.

Lego are pe piaţa locală nouă magazine certificate, toate fiind amplasate în centrele comerciale din oraşşele mari ale ţării. Magazinele din România sunt dezvoltate de retailerul de jucării Brick Depot, înfiinţat în 2013, controlat de mai mulţi antreprenori locali.

Pe lângă dezvoltarea magazinelor proprii, Lego este prezent pe piaţa din România şi prin inter­mediul distri­buitorilor de jucării, care duc jucăriile da­ne­zilor în magazinele de profil sau în super­marketuri.

Din 2017, Lego nu a mai deschis niciun magazin pe piaţa locală, potrivit informa­ţi­ilor publice. De altfel, compania a fost marcată de restructurări la nivel de grup, anunţând în 2017 că va concedia 1.400 de angajaţi, iar în acelaşi an a raportat şi prima scădere a businessului din ultimii 13 ani.

Pe piaţa jucăriilor la nivel mondial, anul 2017 a fost marcat de falimentul răsunător al retailerului american de jucării Toys R Us, un gigant în piaţa de profil, cu 30.000 de angajaţi, anunţul zdruncinând pieţele de jucării.

Piaţa românească de jucării este fragmentată, iar producătorii români se luptă cu brandurile giganţilor internaţionali şi încearcă să reziste pe o piaţă dominată de jucăriile din import. Companiile care înregistrează cele mai mari vânzări sunt Lego, Mattel, care produce păpuşa Barbie, şi Hasbro, care pune pe piaţă jocul Monopoly.

Un joc Lego porneşte de la 100 de lei şi poate ajunge şi la 600 de lei, în funcţie de complexitate.

Afacerile din piaţa de jocuri şi jucării au crescut anul trecut la circa 1,2 miliarde lei, de la 950 milioane lei în 2017, evoluţia fiind stimulată de extinderea şi diversificarea ofertelor, precum şi de creşterea puterii de cumpărare, potrivit unei analize KeysFin.

Lego are astfel o cotă de piaţă estimată de ZF la 8,6% în 2018.

Piaţa locală de jucării este în continuare dominată de importuri şi de trendurile internaţionale, vârfurile de vânzări pentru jucătorii din retail şi distribuţie fiind în preajma sărbătorilor de Paşte, Crăciun sau 1 iunie, ziua copilului.

Pentru alte știri, analize, articole și informații din business în timp real urmărește Ziarul Financiar pe WhatsApp Channels

Comandă anuarul ZF TOP 100 companii antreprenoriale
AFACERI DE LA ZERO