Migraţia românilor este una dintre principalele probleme cu care se confruntă angajatorii români indiferent de sectorul lor de activitate, spune Daniel Gross, director general al Penny Market.
„Piaţa forţei de muncă din România este puternic afectată de fenomenul migraţiei românilor în alte ţări. În ultimii 10 ani, populaţia activă a României a scăzut şi continuă să scadă. Declinul demografic este o cauză importantă a dificultăţii pe care companiile o întâmpină în identificarea şi recrutarea de specialişti. Şi în sectorul de food retail ne confruntăm cu această provocare.“
În domeniu însă începe să îşi facă simţită prezenţa tehnologia care începe să înlocuiască din munca făcută de oameni anterior. Totuşi, Daniel Gross spune că nu vom ajunge nici peste un deceniu să avem magazine fără salariaţi.
„Progresul tehnologic a condus la automatizarea multor procese care implicau efort uman, dar procesul a fost unul organic, gradual. Încă există loc de creştere pe piaţă, în varianta clasică, aşa cum o ştim acum la nivel local. În eventualitatea în care în următorii 20 - 30 de ani forţa de muncă ar fi înlocuită treptat cu roboţi, cred că interacţiunea umană va rămâne totuşi indispensabilă“, adaugă el. Penny Market are peste 250 de magazine în România şi afaceri de 4 mld. lei.